חדשות בארץ

נתניהו: "נפיל את ממשלת ההונאה מהר מאוד"

בהצהרה שנשא בפתח ישיבת סיעות האופוזיציה מגוש הימין, קרא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו למשמעת ברזל אופוזיציוניות וללכידות: "נפיל את הממשלה הזאת בהזדמנות הראשונה, היא תהיה יותר קרובה ממה שאתה חושבים"

נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:03)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא היום (שני) הצהרה בפתח ישיבה בכנסת של סיעות האופוזיציה מגוש הימין – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד", אמר בפתח דבריו. "53 חברים מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה".

"היא תיפול מהר מאוד", הצהיר נתניהו. "שלושה דברים מאחדים אותם – שנאה, הדרה ושררה. על זה אי אפשר להחזיק ממשלה. יש בהם כל כך הרבה ניגודים. עם שנאה כזו אי אפשר להחזיק ממשלה לאורך זמן. מי שהעביר שישה מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל יכול אולי להוליך שולל ולהקים ממשלה זמנית – אבל לא יותר מזה. אנחנו נעמוד מולם באופוזיציה חזקה ומאוחדת, ונפיל את הממשלה הזאת בהזדמנות הראשונה. היא תהיה יותר קרובה ממה שאתה חושבים".

"הובלתי אופוזיציות ב-1995 וב-2005. תמיד היה ברור שאין מה לעשות, שזה לא נופל, שזה הדוק ויצוק. אבל עבדנו יחד קשה והבאנו בשני המקרים ניצחונות גדולים. זה יקרה גם הפעם, רק הרבה יותר מהר. אני מבקש משמעת ברזל אופוזיציונית, אני מתכוון לשמש דוגמה אישית. הם הקימו את הממשלה על ראש של סיכה, ויש להם מרווח של סיכה".

"אני רוצה גם לכידות", הדגיש ראש הממשלה היוצא. "אנחנו יודעים, ואני מרגיש בקצות האצבעות, איפה נקודות התורפה שלהם. יש נקודות תורפה שאני שומר ליום המתאים. אפשר להפיל אותם, בתנאי שנפעל יחד, מלוכדים, במשמעת ברזל".

"יש לי עוד בקשה: אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה – נשיג אותו. אם נתכתש פנימה – לא נשיג אותו. לכן הבקשה שלי היא 'לירות מהנגמ"ש החוצה ולפגוע', ויש לנו אפשרויות לעשות זאת. תמיד אפשר לעסוק בבית פנימה – טעות גדולה. אם נרכז את כל המאמץ שלנו – אנחנו נפיל אותם, ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם, כי טובת המדינה מחייבת זאת".

"הממשלה הזו היא ממשלת הונאה, ממשלת ניגודים, ממשלת שעטנז, שלא יכולה לעשות שום דבר אקטיבי אמיתי למען הביטחון הלאומי שלנו, למען כלכלה בריאה. אנחנו נקבע כללים בינינו, ואנחנו נעמוד בכללים הללו שיחייבו את כולנו, ונלך בדרך הזאת ונושיע את מדינת ישראל ואת עם ישראל, בעזרת השם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בישיבה: "מה לא אמרו שנעשה – גבעת הקפיטול, שלא נעביר שלטון. מה שנשאר להם להגיד זה ביקורת שלא התנהגנו יפה אתמול בכנסת. מה רצו, לקחת מאות אלפי קולות בהונאה ושאנחנו נשתוק ונגיד תודה רבה? אנחנו מעבירים שלטון, אני מאחל לעצמי שבזמן הקרוב, בחודשים הקרובים, כשנקבל את זה בחזרה, נקבל את זה כמו שהשארנו בלי הרבה קלקולים". בדומה לנתניהו, הוא הדגיש את חשיבות הלכידות באופוזיציה: "מרגע זה אין יותר ביקורת בתוך הבית, מספיק. זה לא יעזור, בשביל מה, סתם מלח על הפצעים? זה מיותר לגמרי, זה רק מלכד אותם בחוץ".

"אסור לתת קיזוזים לאף אחד", הוסיף דרעי. "האופוזיציה הרבה יותר מלוכדת מהאופוזיציה. נתניהו כבר לא ראש הממשלה, יש ראש ממשלה אחר. הלכידות והדבק שלהם מתחילים להתפורר, עכשיו מתחילים החיים האמיתיים, הבעיות האמיתיות. אין שום מנגנון בעולם שיכול להפעיל ממשלה כזו, יש שם שישה-שבעה ראשי ממשלה, כל אחד בתחומו".

יו"ר יהדות התורה משה גפני אמר: "התקשורת לא הולכת לסיים את תפקידה. הם עדיין לא השיגו את מה שהם רצו – לפורר את גוש הימין, הדתיים והמסורתיים. אנחנו נחטוף עוד הרבה מאוד התקפות, הם רוצים שאנחנו, החרדים, נצא מהגוש הזה. לא נעשה את זה, אנחנו פה, הבית שלנו ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו".  

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר: "המחנה הלאומי מורכב מציבורים שונים – ציבור חרדי, דתי, מסורתי, חילוני – שיש להם מכנה משותף ערכי מאוד רחב. זו ממש תמונת ראי הפוכה לדבק האינטרסנטי והאישי שמחזיק את הקואליציה השברירית הזאת. האנשים שיושבים כאן משקפים את רוב העם, שהוא יהודי, לאומי, מסורתי וציוני, אוהב את העם והיהדות. עשו תרגיל פוליטי של גניבת קולות והקימו ממשלה חילונית פרוגרסיבית. רוב העם רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית, ואנחנו מייצגים אותו. הרוב הזה מרגיש כעת כואב ונבגד. אבל אם אנחנו רוצים להחזיר לו את הרוח, את האנרגיות ואת היכולת לחזור להנהגה, הוא חייב לראות אותנו ביחד. חייבים לייצר חזית אחידה. אסור לנו להיות מיואשים ומתוסכלים. יש לנו אמת וערכים גדולים, יש לנו אחריות גדולה על הכתפיים. נגבש את המחנה הגדול שהוא רוב העם, וזה חייב יהיה לנצח כי אנחנו בדמוקרטיה, אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן".

בסיום המפגש, סיכם נתניהו: "לא ראיתי ישיבת אופוזיציה כזאת. זה דבר חזק מאוד, ואני בוגר עשרות שנים פה. אנחנו מגובשים וחזקים. כולנו מאמינים לא רק במורשת ישראל אלא גם במורשת הלאומית שלנו והעובדה שהקדוש ברוך הוא וההיסטוריה לא יתנו לנו הזדמנות נוספת. אנחנו צריכים להבטיח את עתידו, ביטחונו וקיומו של עם ישראל. הדרך שלנו הביאה הישגים כבירים, ואנחנו נמשיך בה. שלא תיפול רוחכם, תזקפו קומתכם. אנחנו נלך ביחד וננצח ביחד. אני מאמין בזה באובססיביות, אני רואה פה אמונה ושליחות ואני מאמין ביכולת שלנו לבצע את המשימה של החלפת הממשלה הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים"

מוקדם יותר נועדו ראשי סיעות הימין בראשות נתניהו לפגישה סגורה, בה השתתף גם חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד). לפגישה זו קדמה פגישת חפיפה של כחצי שעה שקיים נתניהו עם ראש הממשלה נפתלי בנט במשרד ראש הממשלה.

בתוך כך, לוין הגיש היום שורה של הצעות חוק שהוגשו בעבר על ידי שרי הממשלה בעת שכיהנו בכנסת. ההצעות כוללות פטור ממס לגמלאים על תשלומי פנסיה, קביעת נקודות זיכוי במס להורי חיילים, והעדפה מתקנת לחיילי צה"ל. בנוסף, הגיש לוין שורת הצעות לחיזוק האחיזה ביהודה ושומרון.

"אני נחוש לנהל מאבק בממשלת השמאל הרעה הזו ולהביא להפלתה", מסר לוין. "אני מניח היום על שולחן הכנסת שורה של הצעות חוק חשובות אשר שרים בממשלה הגישו בעבר או התחייבו לתמוך בהן. הם יידרשו לתת דין וחשבון ציבורי אם יכשילו את קידומן של הצעות חוק אלה".

תגיות:גוש הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה