חדשות בארץ

אבישי בן חיים: בנט וסער ריסקו את "המהפך" של מנחם בגין

פרשן חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים, טען כי סיום כהונתו של בנימין נתניהו משלים את המהלך לדיכוי שותפותה של "ישראל השנייה" במשחק הדמוקרטי: "ההגמוניה הצליחה לדכא את המהפך של מנחם בגין. סער ריסק את הברית בין יוצאי המחתרות ליוצאי המעברות שבגין כונן, בנט שבר את 'הברית היהודית' שבגין ייסד"

  • ד' תמוז התשפ"א
אבישי בן חיים (צילום: פלאש 90)אבישי בן חיים (צילום: פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים, הסביר הבוקר (שני) כיצד הוא רואה את חילופי השלטון בישראל: "אירוע היסטורי עצום התרחש אתמול", כתב בפייסבוק. "ההגמוניה הצליחה לדכא את המהפך של מנחם בגין ולבטל אותו למעשה. 17 במאי 1977 – 'המהפך'. 13 ביוני 2021 – 'דיכוי המהפך'".

"אז מה קרה אתמול?", הוסיף בן חיים. "אם עד אתמול ההגמוניה שלטה במערכת המשפט, בתקשורת המרכזית, באקדמיה וכו', מאתמול היא גזלה באלימות לגלית ובהתנהלות חסרת עכבות מוסריות גם את כבשת הרש – השותפות במערכת הפוליטית (שהיא אבן היסוד ב'מהפך' הדמוקרטי של 1977).

אבל זה לא רק זה: סער ריסק את הברית בין יוצאי המחתרות ליוצאי המעברות שבגין כונן, בנט שבר את 'הברית היהודית' (חרות, ציונות דתית, ישראל המסורתית-מזרחית, חרדים) שבגין ייסד (בגין הכניס את 'ישראל השנייה' לאתוס המשותף על ידי העמקת האתוס היהודי בסיפור הציוני).

המהפך של בגין רוסק. מהלך דיכוי שותפות ישראל השנייה במשחק הדמוקרטי הושלם – תת ייצוג במשפט, תת ייצוג באקדמיה, תת ייצוג בתקשורת. כל מה שהיה הוא השפעה בשדה הפוליטי. כעת גם זה נלקח".

לדברי בן חיים, "התפקיד ההיסטורי של ביבי הוא לא להסתפק בתפקיד 'מגן היהודים מול האומות', אלא לקחת עליו גם את תפקיד 'מגן ישראל השנייה' במובן הרחב של המונח. התפקיד שלו כדמות ממלכתית הוא להגיד שאין דבר כזה 'ישראל השנייה', אבל להבין שיש דבר כזה – יש מחנה שלם שסובל מתת ייצוג במערכת המשפטית, באקדמיה, בתקשורת המרכזיות וכו' וכעת גם בפוליטיקה, וזה המחנה שלו.

'רק ביבי' יכול לנצח את המערכה הזו שבשבילה צריך דמויות בסדר הגודל של 'רק בגין'. לכן ההגמוניה רצחה את אופיו של בגין (כהגדרתו) ורדפה אותו 40 שנה מאז שמונה לתפקיד מפקד האצ"ל ב-1943 ועד שנשבר מהרדיפה ב-1983, לכן היא לא בוחלת בשום מהלך לא מוסרי כדי לסלק את ביבי מהזירה. סילוקו של ביבי הוא השלמת מהלך הדיכוי והרדיפה נגד המהפך של בגין", סיכם בן חיים.

תגיות:מנחם בגיןאבישי בן חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה