חדשות בארץ

לאחר השבעת הממשלה: ברכות בעולם, בנט ונתניהו יקיימו חפיפה

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו יקיים בצהריים פגישת חפיפה עם ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט. במהלך היום יתקיימו טקסי חילופים במשרדי הממשלה בין שרי הממשלה היוצאים למחליפיהם. מנהיגים בעולם בירכו את בנט וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, לרגל כינון הממשלה החדשה

בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה ה-36 בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד קיבלה אמש (ראשון) את אמון הכנסת על חודו של קול אחד. הבוקר יגיעו בנט ושרי הממשלה לבית הנשיא לצילום המסורתי. במהלך היום יתקיימו טקסי חילופים במשרדי הממשלה בין השרים היוצאים למחליפיהם.

ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, יקיים בצהריים פגישת חפיפה עם בנט, שתתקיים במשרד ראש הממשלה. עם זאת, לא יתקיים טקס חילופים רשמי בין השניים.

השר לביטחון הפנים הנכנס, עמר בר-לב, הודיע על ביטול טקס החילופים שתוכנן להיערך במטה המשטרה הארצי עם קודמו בתפקיד אמיר אוחנה. "על רקע המתיחות הביטחונית, אירועי השבועות האחרונים והאירועים הצפויים השבוע, זה לא יום לטקסים", מסר. "איני מעוניין שכוחות משטרת ישראל יעסקו בדבר מלבד במשימתם הרגישה, שעה שבירושלים ישנה מתיחות ביטחונית. המשטרה צריכה להתחיל לעבוד כמה שיותר מהר ובשקט. כהוראתי הראשונה אני רוצה את הכוחות בשטח ולא בטקסים. קדימה לעבודה. אני עצמי אנצל את השעות הראשונות בתפקיד לחפיפה עם השר היוצא".

במהלך הלילה, בירכו מנהיגים בעולם את הממשלה החדשה. לאחר הצהרת האמונים בכנסת, שוחח בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ראש הממשלה הנכנס הודה לביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה. הוא ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע "שומר החומות", וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארצות הברית, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל". במקביל, שוחח שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שהזמינו לביקור בוושינגטון.

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, בירכה אף היא את הממשלה הנכנסת וכתבה כי היא מצפה לעבוד עמה "בשיתוף פעולה הדוק". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בירך את בנט ולפיד על הקמת הממשלה: "עכשיו, כשאנחנו יוצאים מהקורונה, זו תקופה מרגשת עבור בריטניה וישראל להמשיך לעבוד יחד כדי לקדם את השלום והשגשוג לכל". קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ כתב כי הוא מצפה לעבוד עם בנט ולפיד: "אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ונמשיך לעמוד לצדה של ישראל".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך את בנט בטוויטר וכתב בעברית: "לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטיים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך להעמקת היחסים האסטרטגיים בין המדינות שלנו". בציוץ נוסף הוא נפרד מנתניהו: "לקראת סיום תפקידך המוצלח כראש ממשלת ישראל, ברצוני להביע הוקרה עמוקה עבור מנהיגותך ומתן תשומת לב מיוחדת ליחסים האסטרטגיים בין הודו לישראל".

בתוך כך, בנט סיכם עם שר הביטחון בני גנץ על הישארותו של המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בתפקידו בשלב זה. ראש המל"ל מאיר בן שבת נענה לבקשתו של בנט, ויישאר כעת בתפקידו כדי להבטיח את הרציפות התפקודית. בנט נפגש אמש עם השניים, וקיבל מהם סקירות ביטחוניות ראשונות.

תגיות:נפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה