חדשות בארץ

דיון סוער במליאת הכנסת; בנט: "כגובה הצעקות – כך גובה אובדן המשילות"

נאומו של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט נקטע כל העת בקריאות ביניים מצד חברי גוש הימין, וחלקם הוצאו מהאולם על ידי היו"ר יריב לוין. בנט: "יש פה איזה רצון לייצר אבל לאומי. מה שקורה פה בסך הכול זה מה שנקרא דמוקרטיה, ממשלה מתחלפת"

בנט ויו"ר הכנסת היוצא יריב לוין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)בנט ויו"ר הכנסת היוצא יריב לוין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

(עודכן: 16:53)

במליאת הכנסת נפתחה אחר הצהריים (ראשון) הישיבה המיוחדת, במהלכה תתקיים הצבעת אמון בממשלה החדשה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ושרי הממשלה יצהירו אמונם לתפקידם.

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, פתח את הישיבה בנאום בו הציג את ממשלתו, הרכבה וקווי היסוד שלה. דבריו נקטעו ללא הרף בקריאות ביניים ובמחאות מצד חברי כנסת מגוש הימין. חברי כנסת מהציונות הדתית הוצאו מהמליאה לאחר שהניפו שלטים עם תמונות של נרצחי טרור. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הוצא לאחר שהניף דגל שחור. מהציונות הדתית נמסר כי "בני המשפחות השכולות ביקשו מחברי הכנסת לזעוק את זעקתם במליאה בעת השבעת ממשלת השקר שנתמכת על תומכי הטרור". בהמשך הוצאו חברי כנסת נוספים מהליכוד ומש"ס.

בתחילת נאומו הודה בנט לראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, ולרעייתו שרה: "תודה לך, בנימין נתניהו, על שירות ארוך שנים ועטור הישגים למען מדינת ישראל. כראש הממשלה פעלת לאורך שנים רבות במסירות לביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית והכלכלית של ישראל. ראיתי אותך לא פעם מקרוב בדיונים ביטחוניים ארוכים בתוך השעות הקטנות של הלילה – שואל, חוקר ודורש מתוך תחושה של כובד האחריות. בנימין ושרה נתניהו, לאורך הדרך לא תמיד הסכמנו, אבל שניכם הקרבתם המון מבחינה אישית כדי לשרת את העם שלנו. הכרת הטוב הוא ערך יסוד ביהדות, וזה הזמן של העם לומר לכם תודה".

במהלך דבריו התעמת בנט עם חברי הכנסת שמחו נגדו: "אבות אבותינו היו חולמים להגיע למצב שיש כנסת ישראל עם ויכוחים בתוך מדינה ריבונית. אני גאה גם לשמוע ביקורת. כגובה הצעקות – כך גובה אובדן המשילות בתקופתכם. יש פה איזה רצון לייצר אבל לאומי. מה שקורה פה בסך הכול זה מה שנקרא דמוקרטיה, ממשלה מתחלפת". 

"בעת הזו, אנחנו ניצבים גם בפני אתגר פנימי. הקרע המתמשך בעם, כפי שבא לידי ביטוי בדקות אלה ממש, הקרע הזה שהלך ופרם את החוטים שמחזיקים אותנו יחד, הטיל אותנו, מערכת בחירות אחת אחרי השנייה, למערבולת של שנאה וריב אחים. הקטטות הללו, בין האנשים שאמורים היו לנהל את המדינה, הביאו לשיתוקה, בדיוק כמו בדקות אלה. וכך ישראל הפסיקה להיות מנוהלת. אני גאה ביכולת לשבת ביחד עם אנשים עם דעות מאוד שונות. הגיעה השעה של מנהיגים אחראים מחלקי העם השונים לעצור את הטירוף הזה".

"אני רוצה להודות כאן לידידי, שר החוץ המיועד, יאיר לפיד, שגילה אחריות לאומית, נדיבות פוליטית וסבלנות, ובלעדיו לא היינו כאן היום. לאזרחי ישראל אני אומר, זהו רגע פוליטי רגיש. אני קורא לכולם משני הצדדים לגלות איפוק".

בנט פנה בהמשך למשפחות גולדין ושאול ולמשפחות מנגיסטו וא-סייד: "הממשלה בראשותי תפעל להשבתם הביתה של חללי צה"ל ואזרחים ישראלים נמצאים בידי חמאס. אנחנו רואים בהשבתם חובה מקודשת שיש לקיימה, אבל מתוך אחריות".

ראש הממשלה המיועד התייחס להסכמי השלום וליחסים עם ארצות הברית: "ממשלת ישראל בראשותי תפעל לביסוס ולהרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי, היזמי והתרבותי, ולהעמקת הקשר הבלתי אמצעי בין העמים באזור, דוגמת הקשר בין אזרחי ישראל לאזרחי איחוד האמירויות. אני רוצה להודות בשם כולנו לנשיא ארצות הברית, ג‘ו ביידן, על עמידתו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע 'שומר החומות' ועל מחויבותו ארוכת השנים לביטחון ישראל. אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית, ידידתנו החשובה ביותר. הממשלה שלנו תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי".

באשר לסוגיית הגרעין האיראני, אמר בנט: "הממשלה מתחילה את דרכה כשהאיום המשמעותי ביותר על ישראל, פרויקט הגרעין האיראני, מגיע לנקודה קריטית. המזרח התיכון עוד לא התאושש מהסכם הגרעין הראשון, שצייד את איראן במיליארדי דולרים וגם בלגיטימציה בינלאומית. חידושו של הסכם הגרעין הוא טעות שתיתן שוב לגיטימציה לאחד המשטרים האפלים והאלימים בעולם. ישראל לא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני. ישראל אינה צד להסכם, והיא תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא".

בנט הבטיח כי הממשלה החדשה תקים ועדת חקירה ממלכתית לאירוע מירון. בפנותו לציבור החרדי, אמר: "אומנם ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, זכותם. אבל זה לא אומר שאתם, הציבור עצמו, לא מיוצגים. אני אייצג אתכם, אנחנו נייצג אתכם. הממשלה החדשה תכבד את לומדי התורה, ובמקביל תפעל לשחרר חסמים שמנעו מהציבור החרדי להשתלב בתעסוקה ובחברה בישראל. אנחנו נטפל בבעיות עומק שמנציחות קשיים בחברה החרדית, בראש ובראשונה מצוקת הדיור".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה