חדשות בארץ

חדשות השבת: יממה להשבעת הממשלה, מצעד הדגלים יתקיים ביום שלישי

יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס תקף את ימינה, ניצחון לכחול לבן מול תקווה חדשה, וניסיון פיגוע במעבר קלנדיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 21:41)

מפלגת יש עתיד השלימה אתמול את חתימת ההסכמים הקואליציוניים מול כל המפלגות השותפות לקואליציה. כלל ההסכמים הונחו במזכירות הכנסת, לקראת הצבעת האמון בממשלה החדשה, ה-36 במספר מקום המדינה, שתתקיים מחר.

בהסכם שנחתם עם מפלגת ימינה, המוגדר כהסכם היסוד המחייב את כל השותפות, סוכם, בין היתר, כי חוק הגיוס יקודם במתווה משרד הביטחון, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20. עוד נקבע, כי יקודם שינוי בגוף הבוחר את הרב הראשי לישראל כדי להביא לבחירת רב ראשי ציוני. בראש הוועדה לבחירת דיינים יעמוד שר הדתות מטעם ימינה, ולצידו יכהן שר מטעם תקווה חדשה.

בנספח להסכמים הקואליציוניים, עליו חתומות כל מפלגות הקואליציה, נקבע כי הממשלה תפעל באמצעות חקיקה ליצור תחרות בתחום הכשרות והאחדת סטנדרטים בתחום. בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים, תיפתח האפשרות לגיור באמצעות רבני ערים. בימינה טענו, כי מלבד נושאים אלו יישמר הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, וכי למפלגה זכות וטו על כך.

יו"ר ימינה נפתלי בנט יכהן כראש הממשלה בחלקה הראשון של הקדנציה, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יכהן כראש הממשלה החליפי. הרוטציה ביניהם תתקיים ב-27 באוגוסט 2023. הערב נמסר מימינה, כי איילת שקד תכהן כשרת הפנים, והשר לשירותי דת יהיה מתן כהנא. תיק ההתיישבות יישאר בשלב הראשוני בידיו של בנט.

חבר הכנסת אביר קארה יכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה. חברת הכנסת עידית סילמן תהיה יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות. חבר הכנסת ניר אורבך יכהן בתפקיד יו"ר ועדת הכנסת ויהיה יו"ר סיעת ימינה בכנסת.

חלוקת התפקידים הסופית ביש עתיד: בנוסף לתפקידו כראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד יכהן כשר החוץ. אורנה ברביבאי תהיה שרת הכלכלה, ומאיר כהן יעמוד בראשות משרד הרווחה והשירותים החברתיים. קארין אלהרר תכהן כשרת האנרגיה, ומירב כהן תהיה השרה לשוויון חברתי. יואל רזבוזוב יכהן כשר התיירות, ואלעזר שטרן יהיה שר המודיעין. מיקי לוי יכהן כיו"ר הכנסת לאורך כל הקדנציה. מירב בן ארי תעמוד בראש הוועדה לביטחון הפנים, ורם בן ברק יהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון. יואב סגלוביץ' ימונה לסגן השר לביטחון פנים, ועידן רול לסגן שר החוץ. בועז טופורובסקי יהיה יו"ר הסיעה ומ"מ יו"ר הקואליציה, ולאחר הרוטציה יכהן כיו"ר הקואליציה.

מכחול לבן נמסרה חלוקת התפקידים הסופית בין חברי הסיעה: יו"ר כחול לבן בני גנץ ימשיך כשר הביטחון, פנינה תמנו שטה תמונה לשרת העלייה והקליטה, וחילי טרופר ימשיך בתפקידו כשר התרבות והספורט. אורית פרקש הכהן תכהן כשרת החדשנות והמדע. חבר הכנסת אלון שוסטר מיועד לשמש כסגן שר הביטחון – המינוי ייבחן לאחר השבעת הממשלה.

תפקידים נוספים בכחול לבן: חבר הכנסת מיכאל ביטון יעמוד בראש ועדת הכלכלה, איתן גינזבורג יהיה יו"ר הסיעה וסגן יו"ר הכנסת. חברת הכנסת יעל רון בן משה תעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, שתעמוד בראש משרד התחבורה, מסרה כי חבר הכנסת עמר בר לב יכהן כשר לביטחון הפנים ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. חבר הכנסת לשעבר נחמן שי יכהן כשר התפוצות. חברת הכנסת אמילי מואטי תכהן כיו"ר ועדת המשנה לענייני חוץ בוועדת חוץ וביטחון, כסגנית יו"ר הכנסת וכנציגת הכנסת באסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה. חבר הכנסת גלעד קריב יכהן כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, וחברת הכנסת אפרת רייטן תעמוד בראשות ועדת העבודה והרווחה. אבתיסאם מראענה תכהן כיו"ר הוועדה לעובדים זרים. חבר הכנסת רם שפע יכהן כיו"ר סיעת העבודה בכנסת.

בתקווה חדשה מסרו, כי יו"ר המפלגה גדעון סער יכהן סגן ראש הממשלה וכשר המשפטים, כשבחלקה השנייה של הקדנציה יעבור למשרד החוץ. יפעת שאשא ביטון תהיה שרת החינוך וההשכלה הגבוהה והמשלימה. זאב אלקין יהיה שר הבינוי והשיכון, השר לענייני ירושלים ומורשת, וכן ימלא את תפקיד השר המקשר בין הכנסת לממשלה. השלושה יכהנו כחברים בקבינט המדיני-ביטחוני. יועז הנדל יעמוד בראש משרד התקשורת, ושרן השכל תמלא את תפקיד יו"ר הסיעה בכנסת. מאיר יצחק הלוי וצבי האוזר צפווים להצטרף עוד במהלך השבוע לסיעה בכנסת, במקום אלקין והנדל שצפויים להתפטר במסגרת החוק הנורבגי.

בעקבות פרסום ההסכמים הקואליציוניים, תקף יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס, בחריפות את ימינה: "אחרי כל סיפורי הוטו שמכרו לנו בנט ושקד השבוע, מתברר שהם נכנעו ללא קרב ומתכוונים לרסק לחלוטין את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, ולייתר ולרוקן את הרבנות הראשית מכל תפקידיה".

"פתיחת אזורי הכשרות והגיור משמעותה אחת: כל עבריין כשרות שנתפס – יוכל מיד לאתר לו 'הכשר' חדש ולהמשיך למכור טרפות, כל ניסיון לגיור בקומבינה ימצא לו רב 'מתאים' שיזרום. הדבר משול לתושב רעננה שהועדה המקומית לתכנון ובניה בעיר לא אישרה לו הרחבת מרפסת, ומשכך הוא פונה לוועדה המקומית של דימונה שתאשר".

"אין זה הסכם קואליציוני, זהו הסכם כניעה ללא תנאי על חשבון היהדות, המסורת והרבנות הראשית לישראל. היהדות התורנית תמשיך לשמור על הכשרות והגיור על פי ההלכה המסורה לנו מדור לדור, ותילחם למען הציבור המסורתי, עמו נמנים רוב רובם של תושבי מדינת ישראל, כדי למנוע את האפשרות להכשיל ולהטעות אותם", סיכם פינדרוס.

שר הביטחון בני גנץ רשם הישג במאבק מול תקווה חדשה, שדרשה כי הפיקוח על הפרות הבנייה של הפלסטינים בשטחי C יועבר לידיה של מנהלת מיוחדת שתוקם במשרד השיכון. מההסכם הקואליציוני עם כחול לבן עולה, כי הפיקוח יישאר בידי המנהל האזרחי הכפוף למשרד הביטחון. עוד סוכם, כי לצורך כך יתווספו 50 פקחים למנהל האזרחי.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, המתנגד להקמת הממשלה, תקף את שר השיכון המיועד, זאב אלקין מתקווה חדשה: "מעז יצאה עז, אלקין מתוך תחושת ייסורים וכאבי בטן נלחם כדי להקים יחידה שתיאבק בבנייה הפלסטינית המשתוללת בשטחי C. מ'הפשרה' יצאה תוספת של 50 תקנים למנהל האזרחי, שיודע לגלות זריזות מקצועיות ונחישות ובתנאי שמדובר בבנייה יהודית. ככה נראית מכירת חיסול אידיאולוגית".

מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו להסכמה על קיום המצעד לציון איחודה של ירושלים ביום שלישי הקרוב. המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם. ברחבת השער תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו, וייכנסו אל הכותל המערבי – חלקם דרך הרובע המוסלמי וחלקם דרך הרובע היהודי, מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר.

מארגני המצעד מסרו: "אנו מודים למשטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה, ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים".

ניסיון פיגוע מצפון לירושלים: מחבלת בת 28 הגיעה היום למעבר קלנדיה, בו מוצבים לוחמי מג"ב ומאבטחים אזרחיים, ורצה לעברם כשבידה סכין. מאבטח אזרחי קרא לעברה מספר פעמים לעצור, אך היא המשיכה בריצתה לעבר הכוחות כשהיא קוראת קריאות. המאבטח ירה לעברה מספר כדורים וניטרל אותה. כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותה.

התחזית: מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה לרוב בהיר, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות אחר הצהריים ינשבו רוחות ערות לאורך מישור החוף.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, והן ישובו להיות רגילות לעונה. ביום שלישי מזג האוויר יהיה דומה, עם ירידה קלה נוספת במידות החום. ביום רביעי מזג האוויר יהיה ללא שינוי ניכר.

תגיות:כחול לבןימינהמצעד הדגליםמעבר קלנדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה