חדשות בארץ

יש עתיד חתמה על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ורע"מ

ההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו כולל את ביטול חוק המרכולים, קידום תחבורה ציבורית בשבת, חקיקת ברית הזוגיות ויישום מתווה הכותל. הישגיו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס כוללים את הארכת הקפאת האכיפה על בנייה בלתי חוקית עד סוף 2024, הכרה בשלושה יישובים בדואיים בנגב ותוכניות חומש למגזר הערבי בעלות של עשרות מיליארדי שקלים

לפיד וליברמן, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)לפיד וליברמן, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מפלגת יש עתיד חתמה הלילה (שישי) על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ורע"מ.

בהסכם עם ישראל ביתנו סוכם על ביטול חוק המרכולים, קידום תחבורה ציבורית בשבת, קידום חקיקת ברית הזוגיות ויישום מתווה הכותל. עוד נקבע, כי בתקציב המדינה יינתנו תמריצים חיוביים למוסדות חינוך שילמדו לימודי יסוד (ליבה), ותמריצים שליליים למוסדות בהם לא ילמדו לימודים אלו. עם הקמת הממשלה, יקודם חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים רצופות.

ישראל ביתנו תקבל את התפקידים הבאים: משרד האוצר, שר נוסף במשרד האוצר, שר החקלאות ושר נגב גליל ופריפריה חברתית, יו"ר ועדת הכספים וסגן יו"ר הכנסת.

הישגיו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס בהסכם הקואליציוני כוללים את הארכת הקפאת האכיפה על בנייה בלתי חוקית עד סוף 2024. בנוסף יוקפאו צווי ההריסה הקיימים לכל הבתים בנגב שהוקמו עד תחילת השנה באופן בלתי חוקי. הממשלה תבחן בתוך 120 ימים את הצורך בתיקונים נדרשים לחוק קמיניץ, שהחמיר את האכיפה והענישה על עבירות של בנייה בלתי חוקית.

במקביל, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יפנו ליועץ המשפטי לממשלה במטרה לבחון את ביטולם של קנסות ועיצומים שכבר ניתנו בגין בנייה בלתי חוקית. תוך 45 ימים מיום כינונה, תאשר הממשלה הצעת החלטה להכרה בשלושה יישובים בדואיים בנגב. בתוך תשעה חודשים תוצג בפני הממשלה תוכנית להסדרת היישובים הבדואיים בנגב.

מבחינה תקציבית, סוכם על תוכנית חומש חדשה לצמצום פערים בחברה הערבית, הדרוזית, הצ'רקסית והבדואית בהיקף של 30 מיליארד שקלים, וזאת מבלי לפגוע בהחלטות ממשלה קודמות. בנוסף, תאושר תוכנית חומש למיגור האלימות והפשיעה בסכום של 2.5 מיליארד שקלים. הממשלה תאמץ את התוכנית האסטרטגית של נתיבי איילון בהיקף של 20 מיליארד שקלים (עד 2030) לתחבורה עירונית במגזר הערבי; התוכנית תתוקצב במיליארד שקל לשנה, למשך שנתיים (2022, 2023). תקציב נוסף של 500 מיליון שקלים לתקופה של חמש שנים (100 מיליון שקלים לשנה) יוקצה לתיקון עיוותים בקידום פרויקטים ביישובים הערביים. הממשלה תפעל להגדיל את יעד השיווק של יחידות דיור במגזר הערבי ל-10,000 יחידות בשנה.

עוד נקבע בהסכם, כי "הממשלה תפעל על מנת להבטיח ביטוי הולם לייצוג של החברה הערבית במשרות הציבוריות בשירות המדינה, בחברות הממשלתיות, בתאגידים הציבוריים, וכן לעדכון יעד הייצוג ההולם בשירות המדינה בשים לב לשיעור הערבים בחברה הכללית".

נציג מטעם רע"מ יעמוד בראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה, אך סמכויותיה של הוועדה יפוצלו לשתי ועדות – ועדת הפנים והגנת והסביבה וועדה לביטחון הפנים. תפקידים נוספים שתקבל רע"מ כוללים סגן שר במשרד ראש הממשלה, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית.

אתמול חתמה יש עתיד על הסכם קואליציוני עם מרצ, במסגרתו התחייבו הצדדים "לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם" על מנת לקדם זכויות להט"ב כולל הכרה בהם כנשואים, לקדם תחבורה ציבורית בשבת ולבטל את חוק המרכולים. בנוגע לתחום המדיני, הוסכם כי "יש להימנע מצעדים חד צדדיים". בדומה להסכם עם ישראל ביתנו, גם בהסכם עם מרצ נקבע כי לא תצורף סיעה נוספת לממשלה ללא הסכמתה.

תגיות:יש עתידישראל ביתנוהסכם קואליציונירע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה