חדשות בארץ

בן גביר עתר לבג"ץ נגד המפכ"ל: "פוגע בריבונות ישראל בירושלים"

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, עתר לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לאסור עליו לצעוד משער שכם לכותל המערבי: "מפכ"ל המשטרה בהחלטה חסרת תקדים פגע בדמוקרטיה הישראלית"

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:06)

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיש הבוקר (חמישי) עתירה לבית המשפט העליון נגד מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בדרישה לבטל את החלטת המפכ"ל האוסרת עליו לצעוד משער שכם בירושלים לעבר הכותל המערבי. לעתירה צורפו כמשיבים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כזכור, אתמול הודיעו בן גביר וחברת הכנסת מאי גולן מהליכוד כי ישתמשו בחסינותם על מנת לצעוד משער שכם לכותל, במקום מצעד הדגלים שהמשטרה לא אישרה את קיומו היום במתווה העובר ברובע המוסלמי. בצעד חריג, אסר עליהם שבתאי לקיים את הצעדה.

גביר דורש בעתירתו להוציא צו על תנאי המורה למשיבים לנמק מדוע החלטה בעניין הגבלת חסינות חברי כנסת בשל סכנה לביטחון המדינה לא תינתן על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון חלף החלטת המפכ"ל, וזאת על מנת למנוע מצב חוקתי חמור בו המפכ"ל, פקיד בכיר ככל שיהיה, מונע גישה למקום ציבורי מחברי כנסת, ולא מאפשר לחברי הכנסת לפעול לצורך פעילותם ולמלא כראוי את תפקידם. עוד נטען בעתירה, כי החלטת המפכ"ל לקתה בפגמים מנהליים חמורים ובהם היעדר סמכות, חריגה מסמכות ואי מתן זכות טיעון (שימוע).

בן גביר מסר בתגובה: "החלטות על הגבלת תנועה מטעמים של ביטחון המדינה צריכות להינתן על ידי מי שמופקדים על ביטחון המדינה – ראש הממשלה ושר הביטחון – ולא על ידי מי שאחראי לסדר הציבורי. ההחלטה של המפכ"ל היא חסרת תקדים, כאשר בפעם הראשונה מחליט המפכ"ל על דעתו למנוע גישה מחברי כנסת בניגוד לחוק החסינות, ובהיעדר סמכות חוקית לכך".

"מפכ"ל המשטרה בהחלטה חסרת תקדים פגע לא רק בי, אלא בדמוקרטיה הישראלית כולה", הצהיר בן גביר. "מדובר במפכ"ל שנכשל בהתמודדות עם המתפרעים בלוד, ברמלה, בעכו ובכבישי הנגב, ועכשיו פוגע בחופש התנועה של חבר כנסת ובריבונות ישראל בירושלים. אם יש איומים של בריונים להתנהג באלימות, על המשטרה לטפל באותם מתפרעים ולא להיכנע לאיומים. אם שבתאי לא מסוגל לטפל בהתפרעויות, עליו להניח את המפתחות".

מוקדם יותר פורסם, כי בכיר בלשכת ראש הממשלה ניסה הלילה לקדם פשרה בין המשטרה ובן גביר. על פי הדיווח בכאן ב', למפכ"ל הוצע כי בן גביר וגולן יצעדו לבדם משער שכם לכותל המערבי ארבע שעות לפני הפגנה של מוסלמים המתוכננת להיערך בשער שכם. לדברי בן גביר, שבתאי דחה את הפשרה.

בתגובה מסר בן גביר, כי "מפכ"ל המשטרה מבעיר בארות ואפילו את הצעת הפשרה הוא דחה. המשטרה אינה מסוגלת למלא את תפקידה לשמור על ביטחון אזרחי המדינה. האחריות מוטלת על המפכ"ל שנכשל בטיפול הפרעות בלוד, בעכו ובדרום וכעת נכשל בטיפול אירוע לאומי וסמלי בהנפת דגל ישראל בלב ירושלים. לא ייתכן שניתן לחמאס להכתיב לנו את סדר היום ושהוא זה שיחליט איפה אסור לנו לצעוד".

בן גביר הוסיף והבהיר: "איני מתכוון שלא להישמע להנחיות המשטרה, או להגיע עם מאות או אלפי פעילים, אך כן מתכוון להגיע למקום ולמחות נגד מפכ"ל כושל שנכשל בלוד ורמלה, והיום הוא שולל מחברי כנסת את זכות החסינות הנתונה להם ומונע הנפת דגל ישראל 100 מטר מהרכבת הקלה".

בתוך כך, אתמול נערכה פגישה בין נציגי המשטרה ומארגני מצעד הדגלים, בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לדחות את המצעד ולקיימו ביום שלישי הקרוב במתווה מוסכם. בפגישה הוצג בפני המארגנים מתווה חלופי השונה ממסלול ריקוד הדגלים המסורתי, אך לא הושגה הסכמה בין הצדדים.

ממארגני המצעד נמסר: "לצערנו המתווה שהוצג לנו על ידי המשטרה אינו מבטא את ייעודו של המצעד. אנו מאמינים ביכולתם של משטרת ישראל ומקבלי ההחלטות לאפשר מצעד של עם ישראל עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל. ירושלים היא עיר הנצח ולב האומה ממנה אנו שואבים את רוח הגבורה מדורי דורות. אנו מקווים בכל לב שיינקטו הצעדים הנדרשים שיאפשרו לצעוד בבטחה ברחובות ירושלים בהקדם".

תגיות:משטרת ישראלירושליםאיתמר בן גבירקובי שבתאימצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה