חדשות בארץ

אלקין ימונה לשר המקשר בין הממשלה לכנסת

בתום פגישה בין נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער, סוכם כי שר השיכון המיועד זאב אלקין ימלא את תפקיד השר המקשר בין הממשלה לכנסת. עידית סילמן מימינה צפויה להתמנות ליו"ר הקואליציה

אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה, המיועד לכהן כשר השיכון בממשלה החדשה, ימלא את תפקיד השר המקשר בין הממשלה לכנסת. כך נמסר הערב (שלישי) בהודעה משותפת שפרסמו ימינה, תקווה חדשה ויש עתיד.

אלקין השתתף בפגישה עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שנערכה בביתו של יו"ר מפלגתו גדעון סער. על פי ההודעה שפורסמה לאחר הפגישה, הוא נענה לבקשה לכהן גם כשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

בנט ולפיד מסרו כי "זו ממשלה צעירה, ואנחנו זקוקים לנסיונו העצום ולחוכמתו של אלקין כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים העומדים בפנינו, ובראש ובראשונה העברת התקציב". בהתייחסם לידיעות שונות שפורסמו בשעות האחרונות בתקשורת, לפיהן אלקין מערים קשיים בדרך להשלמת ההסכמים הקואליציוניים והחתימה עליהם, אמרו השניים כי "הספינים השונים שפורסמו בשעות האחרונות בכלי התקשורת הם בעיקר מגוחכים".

מוקדם יותר דווח בחדשות 12, כי חברת הכנסת עידית סילמן מימינה תמונה ליו"ר הקואליציה. אלקין כיהן בתפקיד זה בעבר בממשלות נתניהו, בין השנים 2013-2009 ובשנת 2014, ובמסגרת מינויו לשר המקשר הוא יסייע לסילמן בתפקידה.

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הודיע הבוקר כי יתמוך בהקמתה של ממשלת בנט-לפיד. "החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות", כתב בפייסבוק. "אני צועד בדרך הזו לא בלב שמח או בנפש חפצה. זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחויבת במציאות החיים בה אנו קמים בוקר בוקר, למעלה מ-700 ימים של חוסר יציבות שלטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס".

אורבך הוסיף, כי "אחרי תיקו בלתי נגמר בשלה השעה לנסות לנסח מחדש את אתגרי החזון הציוני, את המכנה המשותף של החברה בישראל בשנים הבאות. בין ערעור המדינה ובין ממשלה שנשענת על מנסור עבאס בחרתי במה שנראה בעיניי כטובת המדינה. כדי שלא נגיע להתפרקות – אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות". החלטתו של אורבך מעניקה לממשלת הרוטציה של בנט ולפיד רוב של 61 חברי כנסת. הצבעת האמון בממשלה תתקיים ביום ראשון הקרוב במליאת הכנסת.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטזאב אלקיןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה