חדשות בארץ

דרעי: "המדינה היהודית בסכנה"; גפני: "תהיה מלחמה על קוצו של יוד"

ראשי ש"ס ויהדות התורה תקפו בחריפות את הממשלה החדשה ואת ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט. יו"ר ש"ס אריה דרעי: "לא מדובר על הפרדת מהמדינה אלא על עקירת הדת מהמדינה". יו"ר יהדות התורה משה גפני: "תהיה מלחמה על קוצו של יוד. לא ניתן בשום פנים ואופן לפגוע באיזה שהוא נושא של יהדות"

דרעי, גפני וליצמן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי, גפני וליצמן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות חשיפת ההסכמים הקואליציוניים, התכנסו סיעות ש"ס ויהדות התורה בצהריים (שלישי) לישיבה משותפת בכנסת. בפתח הישיבה השמיעו ראשי המפלגות דברים קשים נגד הממשלה החדשה, ונגד ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט.

"לפני 73 שנים ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל", פתח יו"ר ש"ס אריה דרעי. "מאז הצלחנו להגיע יחד לחיים משותפים של חילונים, חרדים, דתיים ומסורתיים, עם שמירה על זהותה ואופיה היהודית של המדינה".

"במשך השנים היו תמיד מאבקים, בעיקר כאשר מפלגות השמאל הקיצוני ניסו לפעול כדי להפריד את הדת מהמדינה. אך כל ממשלות ישראל לדורותיהן תמיד השתדלו לשמור על הסטטוס קוו ועל הבסיס היהודי של המדינה, גם כאשר המפלגות הדתיות והחרדיות היו בקואליציה וגם כשהיו באופוזיציה".

"לאחר חשיפת ההסכמים הקואליציוניים אתמול, מתברר שנפל דבר בישראל. המדינה היהודית בסכנה", הצהיר דרעי. "מדינת ישראל משנה את פניה, את אופיה וזהותה. לא מדובר על הפרדת דת מהמדינה אלא על עקירת הדת מהמדינה. בחסות חובשי כיפה, שהשררה מעוורת את עיניהם, הם הולכים להגשים את חלומם של מרצ, מפלגת העבודה, הרפורמים, לפיד ואיווט ליברמן".

"הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב את כל מה שבמשך 73 שנים שמרנו יחד, גם בזמנים הקשים ביותר, על אופי וזהות יהודית למדינה המאפשרים לנו חיים יחד. הממשלה בראשות בנט תחריב את השבת הקדושה, את הגיור, את הרבנות הראשית והכשרות. והכי חמור – היא תקרע לחתיכות את עם ישראל, שייאלץ לחזור לחיות כמו בגלות לפי קהילות וספרי יוחסין".

"תמיד לעגו לנו, המפלגות החרדיות, שבזכות תקציבים לעולם התורה אנחנו ניכנס לממשלה כזאת או אחרת. כעת מתברר שבשל אמביציות אישיות, הממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים המקודשים לעם ישראל במשך אלפי שנים".

"במשך הרבה מאוד שנים, ובמיוחד בשנים האחרונות, נבנתה שותפות אמת בין הציבור החרדי לציבור הדתי הלאומי והתורני, סביב ערכים משותפים של אהבת ארץ ישראל, חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, השמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל, שמירת עולם התורה, יבנה וחכמיה. אני קורא למנהיגי הציבור הדתי לאומי, לרבנים ולראשי הישיבות, לאנשים ההגונים שהצביעו לימינה בבחירות האחרונות: תשמיעו קול. בואו נפעל יחד וניאבק בהקמת הממשלה הרעה הזו, וכך נשמור על הערכים המקודשים לכל עם ישראל", חתם דרעי את דבריו.

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף: "נבלה נעשתה בישראל. הרבה שנים אני בכנסת, אני לא זוכר נייר כזה של התרסה כלפי שמיים, התרסה כלפי כל הקדוש והיקר לעם ישראל. לא שבת, לא גיור, לא חינוך, לא תורה, לא טהרת הייחוס, רק התרסה שאין לנו חלק באלוקי ישראל".

"לא הייתה ממשלה שהעזה לעשות עשירית מהדברים שמופיעים בהסכמים הקואליציונים הללו. אנחנו נרעיש שמיים וארץ, את הארץ והעולם, על ההתנהלות של האיש הזה שלכאורה חובש כיפה, שמלכתחילה ידענו שזה מה שהוא רוצה. הוא רוצה שתהיה ממשלה אנטי דתית, ממשלה חילונית. הוא מדבר על זכות וטו. איזו זכות וטו כשכתובים הסכמים שלמים עם פירוט מדויק, איך תהיה ברית הזוגיות, מה יהיה עם פסולי החיתון, המרכולים, השבת. העיקר שהוא יוכל למנות רבנים. הוא מחכה עכשיו שיבואו אליו כל אלה עם הכיפות הסרוגות ויעמדו אצלו בתור כדי להיות ראש מועצה דתית, רב ראשי, רב עיר או רב שכונה. תהיה מלחמה על קוצו של יוד. לא יהיה שום דבר שהוא יוכל לעשות. לא ניתן בשום פנים ואופן לפגוע באיזה שהוא נושא של יהדות".

השר יעקב ליצמן אמר: "מה שאנו רואים לנגד עינינו זו ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה דרך, ערכים ומצפון. כל הצביון היהודי נמחק. חז"ל אומרים שכיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה נעשית לו כהיתר – פעם ראשונה, כשבנט עשה 'ברית אחים' עם לפיד הוא אמר לי 'טעיתי ולא אעשה זאת שוב'. האמנו לו. היום אנו כבר רואים איזה ערך יש להבטחות ולאמירות שלו. לא רק שלא מאמינים לו יותר, אלא אנו מבינים שגם בפעם הקודמת זה היה מתוכנן ולא טעות".

"הבטחנו לבוחרים שלנו ואנחנו נאמנים להבטחות. לא כמו בנט, לפיד ואחרים. אל תאמינו להם שהם הולכים לשמור על הסטטוס קוו, הם לא חולמים על כך לרגע. אף אחד לא מאמין להבטחות שלכם".

בסיום הישיבה, הוציאו ש"ס ויהדות התורה הודעה משותפת: "הסיעות קראו בתדהמה את ההסכמים הקואליציוניים שפורסמו, לפיהם הממשלה המתגבשת תפרום כל סממן יהודי. זכותנו על ארץ ישראל היא מכוח התורה. ההתפרקות מן השבת, מעמד בני הישיבות, טהרת הייחוס, גיור, כשרות, עולם התורה, החינוך הטהור – מהווה סכנה רוחנית וגשמית ליושבי ארץ הקודש".

"הסיעות תפעלנה במשותף בכל הדרכים העומדות לרשותן, בפרסום בארץ ובעולם, להתריע מפני הסכנה. הסיעות תיאבקנה במאבק משותף בכל דרך פרלמנטרית וחוץ פרלמנטרית, לבל יצליחו במזימתם לממש את יעדי ממשלת השמאל החילונית. תפילה לבורא עולם לבל יצאו מחשבותיהם ורצונם לפועל".

בסיכום ההודעה קראו הסיעות "לכל מי שיש בידיו השפעה למנוע חילול השם זה, או שיש לו השפעה על חברי הכנסת המתכוננים להיות שותפים לממשלת זדון זו, לבוא לעזרת השם בגיבורים".

תגיות:נפתלי בנטמשה גפנייעקב ליצמןאריה דרעיבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה