חדשות בארץ

ניר אורבך הודיע: אצביע בעד הקמת הממשלה

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הודיע, כי יתמוך בהקמתה של ממשלת הרוטציה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד: "הגיעה העת לשים סוף לתיקו"

אורבך (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)אורבך (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:20)

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הודיע הבוקר (שלישי) כי החליט לתמוך בהקמתה של ממשלת בנט-לפיד. "החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות", כתב בפייסבוק.

אורבך, הצפוי להתמנות לשר ההתיישבות בממשלה החדשה, הוסיף: "עם כל הקושי שבדבר, הגיעה העת לשים סוף לתיקו הזה. אני צועד בדרך הזו לא בלב שמח או בנפש חפצה, אני צועד בדרך הזו דווקא בגלל שהיא לא ברורה, אבל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. עם הנצח מפחד מהתיקו".

"הכל כבר נכתב ונאמר ונטחן עד דק. אזרחי מדינת ישראל הלכו בשנתיים ארבע פעמים לקלפי. דור העתיד של מדינת ישראל, הילדים שלנו, הצביעו בשנתיים האחרונות ארבע פעמים לכנסת. דמוקרטיה לא לתפארת מדינת ישראל. זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחויבת במציאות החיים בה אנו קמים בוקר בוקר, למעלה מ-700 ימים של חוסר יציבות שלטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס. על סיפה של מלחמת אחים. כבר לא אור לגויים".

"נדמה כי הגענו לתיקו הזה כי שכחנו מאין באנו ולאן אנו הולכים ולפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון", הצהיר אורבך. "אחרי תיקו בלתי נגמר בשלה השעה לנסות לנסח מחדש את אתגרי החזון הציוני, את המכנה המשותף של החברה בישראל בשנים הבאות. בין ערעור המדינה ובין ממשלה שנשענת על מנסור עבאס בחרתי במה שנראה בעיניי כטובת המדינה. כדי שלא נגיע להתפרקות – אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי".

בהמשך תקף אורבך את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "לצערי, גם הציונות הדתית הפוליטית ממנה באתי, זאת שידעה לשתף פעולה עם ימין וגם עם שמאל, איננה עוד. היא נוכסה על ידי כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו. זו לא דרכי. זה לא בית המדרש שלי".

סמוטריץ' הגיב על ביקורתו של אורבך במתקפה חריפה: "רוב מניין ובניין רבני, מנהיגי ומצביעי הציונות הדתית, שמתנגדים בכל תוקף לבגידה בערכים ובבוחרים ולהקמת ממשלת שמאל-תומכי טרור, הם לא הציונות הדתית של ניר אורבך. רק הוא כמובן". הוא כינה את דבריו של אורבך "אוסף קלישאות נבובות, שטחיות ומלאות סתירות פנימיות של איש מבולבל שאיבד את הדרך. תגיד ניר, אם ממשלת 'האחדות' היא כזה דבר טוב לכתחילה כמו שאתה כותב בערגה בפוסט הזה, למה הלכתם עליה רק בדיעבד אחרי שלא הצלחתם להקים ממשלת ימין?".

"בהתנערותו מהציונות הדתית, אורבך עושה לה שירות טוב ומנקה אותה מאחריות", המשיך סמוטריץ'. "הציונות הדתית לא בוגדת בערכיה ונשארת נאמנת למחנה הלאומי. הוא מוציא עצמו במפורש ממנה ומייצג למעשה רק את עצמו. הוא ושותפיו לעריקה ייעלמו, והציונות הדתית תמשיך להוביל ולהנהיג בעזרת השם בדרכה וערכיה".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב על החלטתו של אורבך בקצרה: "האופורטוניזם של בנט ניצח את האידיאולוגיה". עמיתו למפלגה, סגן שר הבריאות יואב קיש, תקף את חברי ימינה ותקווה חדשה: "12 אנשים שמכרו את כל אידיאולוגיית הימין. הפקירו את הנגב, סיפרו לעצמם סיפורים על אכיפה בשטחי C שממשלת השמאל בכלל לא מחויבת לה. חסרי אידיאולוגיה, שיקרו לבוחרים שיהיו בממשלה ימנית ונכנעו על מלא למחנה רק לא ביבי בשביל כיסאות. עצוב. שבר אמיתי בימין. לא נשכח".

מוקדם יותר היום, הודיע יו"ר הכנסת יריב לוין כי הצבעת האמון בממשלת הרוטציה החדשה תתקיים ביום ראשון הקרוב במליאת הכנסת. בעקבות הודעתו, על בנט ולפיד להניח את ההסכמים הקואליציוניים באופן רשמי על שולחן הכנסת עד יום שישי. במהלך הישיבה תיערך גם ההצבעה לבחירת יושב ראש הכנסת ה-24. את לוין צפוי להחליף חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, המועמד מטעם "גוש השינוי".

תגיות:נפתלי בנטימינהבחירות 2021ניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה