חדשות בארץ

סמוטריץ’: "בנט יהיה ראש ממשלה בתואר ובאגו אבל בובה על חוטים של השמאל"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את ההסכמים הקואליציוניים שפרטיהם נחשפו: "בנט הולך להיות שבוי כבן ערובה בממשלה הזו בלי שום יכולת לפרק אותה ולהישאר במערכת הפוליטית"

סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס הבוקר (שלישי) להסכמים הקואליציוניים שפרטיהם נחשפו אמש בחדשות 12. הוא הזהיר, כי יו"ר ימינה נפתלי בנט ישמש כראש ממשלה "בתואר ובאגו" בלבד, בעוד בפועל יהווה "בובה על חוטים" בידי הרוב השמאלי בקואליציה.

"בימינה ממשיכים לשקר ולטעון שלמרות כל הדברים הנוראיים שיש בהסכמים שבין לפיד לגוש השמאל יש להם זכות וטו על הכל. המציאות הפוכה לחלוטין", תקף סמוטריץ'. "לפי חוק ממשלת החילופין החדש שהם הולכים לחוקק, בנט הולך להיות שבוי כבן ערובה בממשלה הזו בלי שום יכולת לפרק אותה ולהישאר במערכת הפוליטית".

"זה אומר שלמחרת השבעת הממשלה כל אחד מהשותפים יכול לעשות מה שהוא רוצה, בין אם במשרד שלו (ליברמן למשל במשרד האוצר ובתקציב המדינה, ככה בקטנה) ובין אם בכנסת, ולבנט לא תהיה שום יכולת או מנוף להגיב על זה. בסוף יש לו בסך הכל 6 מנדטים מתוך 61 ולפרק את הממשלה, כאמור, הוא לא יכול כי אז לפי החוק החדש לפיד הופך לראש ממשלה אוטומטי והוא לא יכול להיות אפילו סגן שר".

"בממשלה הזו בנט יהיה ראש ממשלה בתואר ובאגו, אבל בובה על חוטים של רוב שמאלי מוחלט בכל הפורומים. בוודאי בכל הנוגע לתחומי הדת והמדינה (ליברמן יותר גרוע מרוב השמאל ומחזיק בידיו את משרד האוצר וועדת הכספים)

"חברי ימינה שימו לב", הוסיף יו"ר הציונות הדתית. "אתם הולכים להיכנס כמיעוט קטן בממשלה ל'שטח השמדה' שבו לא תהיה לכם שום דרך למנוע השתוללות של השותפים שלכם בהתאם להסכמים שלהם עם לפיד (הם אפילו יטענו שזה לגיטימי כי כתוב בהסכמים שלהם). הווטו שיש לבנט בהסכם עם לפיד הוא פיקציה כי ההסכם כובל בעיקר את בנט במנוף העיקרי שלו – פירוק הממשלה אם השמאל לא עומד בהסכמים. אל תגידו אחר כך שלא ידעתם".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה