חדשות בארץ

נתניהו: "בנט עושה מכירת חיסול של המדינה"

בריאיון לערוץ 20, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט, וקרא לחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה למנוע את הקמת הממשלה: "השמאל משתמש בבנט ככלי להמליך את עצמו בחזרה, ובנט משתמש בכם ככלי כדי להכניס את עצמו ללשכת ראש הממשלה". בנט: "נתניהו, תרפה. תשחרר את המדינה להמשיך הלאה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט, וזאת ברקע הקמתה המתוכננת של הממשלה בראשותו עם מפלגות השמאל. בריאיון לערוץ 20 אמר נתניהו, כי "בנט עושה מכירת חיסול של המדינה. הוא לקח קולות של הימין ומעביר אותם לשמאל. הוא עושה את זה בצורה הכי בוטה. החלום ההזוי ביותר של השמאל התגשם. 95% מהימין אומרים שזו ממשלת שמאל".

"הממשלה הזאת עושה משהו שאף ממשלת שמאל לא עשתה – לא רבין, לא בן גוריון, לא פרס. הוא מכניס לתוך הממשלה מפלגה אנטי ציונית שכופרת בציונות ובקיום המדינה", תקף נתניהו. הוא דחה את הטענות של בנט כי פעל להקים ממשלה שתסתמך על הימנעותה של רע"מ: "אנחנו לא הסכמנו בשום שלב להיות נסמכים על ידי רע"מ, לא בתמיכה ולא בהימנעות. הוא עושה את זה, והוא בעצם מאפשר להם להקים מדינה בתוך מדינה".

נתניהו תקף את הוויתורים שבנט עשה בהסכם הקואליציוני עם רע"מ:"אני נתתי לערביי ישראל יותר מכל ממשלות ישראל יחד, ואמשיך לתת לציבור הערבי, אבל לא במובן של שליטה, לבטל את חוק קמיניץ, לתת להם התיישבות בלתי מוגבלת. הדבר הנורא בהסכם הוא יצירת אוטונומיה פלסטינית בדואית בנגב. זה מימוש מחדש של תוכנית החלוקה".

"הזהרתי לפני אוסלו שיקומו מאחזי טרור בלב הארץ. הזהרתי לפני ההתנתקות שהמדינה תהפוך למטווח טילים. עכשיו אני מזהיר – הסכנה של הממשלה הזאת גדולה בהרבה", הצהיר נתניהו. הוא קרא לחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה שלא לתת יד להקמת הממשלה: "השמאל משתמש בבנט ככלי להמליך את עצמו בחזרה, ובנט משתמש בכם ככלי כדי להכניס את עצמו ללשכת ראש הממשלה. זה מביא אותנו למחוזות מאוד מסוכנים".

במקביל לריאיון של נתניהו, מסר בנט הצהרה מיוחדת לתקשורת בה אמר: "בעוד מספר ימים נשביע, בעזרת השם, ממשלה חדשה. כדרכו של עולם, חלק מהמפלגות ייכללו בה, ואחרות ישבו באופוזיציה. זה הכל. זה לא קטסטרופה, זה לא אסון. חילופי ממשלה. אירוע רגיל ומובן מאליו בכל מדינה דמוקרטית. המשטר במדינת ישראל אינו מלוכני. לאף אחד אין מונופול על השלטון".

"הממשלה החדשה תעמוד, בסופו של דבר, למבחן העם", הוסיף בנט. "ישבנו מוקדם יותר כל ראשי המפלגות יחד, ואני יכול לומר לכם שיש רוח טובה בין כולם, ובעיקר רצון לגשת לעבודה כמה שיותר מהר".

יו"ר ימינה הדגיש כי השמעת ביקורת והפגנות נגד הממשלה הינן לגיטימיות, אולם טען לקיומה של "התנהגות מדאיגה", כלשונו: "בשבועות האחרונים מופעלת מכונה אלימה על חברי כנסת מימינה ומתקווה חדשה. זה מבצע ממומן, מנוהל, שמטרתו לשבור אותם על מנת שיערקו ויצביעו נגד הממשלה החדשה. במבצע הזה, לצערי כל האמצעים כשרים".

"אני קורא מכאן למר נתניהו: תרפה. תשחרר את המדינה להמשיך הלאה. מותר לאנשים להצביע בעד הקמת ממשלה גם אם אתה לא עומד בראשה. ממשלה שהיא, אגב, עשר מעלות יותר ימנית מהנוכחית. מר נתניהו, אל תותיר אחריך אדמה חרוכה. כולנו, כל העם, רוצים לזכור את הטוב שהבאת בעת שירותך, ולא חלילה רוח רעה שתותיר עם פרידתך. אני, מבחינתי, אמשיך לנהוג בך בכבוד".

בסיום דבריו פנה בנט ליו"ר הכנסת יריב לוין, וקרא לו לקבוע את הצבעת האמון בממשלה ליום רביעי הקרוב: "כך ראוי, והסמכות בידך. אנו יודעים שנתניהו לוחץ עליך לעכב את ההצבעה, לדחות, למשוך, בעוד חמישה ימים, כדי לתת עוד זמן לציד העריקים. זו אולי טובת נתניהו, אבל אתה יודע, יריב, זו לא טובת המדינה".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה