חדשות בריאות

אדלשטיין: חובת עטיית המסכות במקומות סגורים תבוטל בעוד תשעה ימים

בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות ולגופים שפעלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, הצהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי חובת עטיית המסכות במקומות סגורים צפויה להתבטל ב-15 ביוני, בכפוף להמשך התחלואה הנמוכה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מאז שאירוע הקורונה החל לפני שנה ורבע, היה ברור שרק דבר אחד יוציא אותנו מהקורונה, וזה החיסונים"

אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין השתתפו הערב (ראשון) בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות ולגופים השונים שפעלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. בנאומו בטקס הכריז אדלשטיין, כי אם עד ה-15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה, תבוטל חובת עטיית המסכות גם במקומות סגורים. "זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה בשלב זה – והגענו", אמר.

"שכללנו את היכולות שלנו והפכנו למדינה המחוסנת הראשונה בעולם", הוסיף אדלשטיין. "לראות ולא להאמין: בשיא התחלואה, לפני חמישה חודשים, היו למעלה מ-10,000 חולים ביום. נכון לאתמול היו ארבעה בלבד. בשיא – בתי החולים היו בתפוסה מטורפת של חולי קורונה, והגענו ל- 1,228 חולים קשה. היום – 37. גם אחוז התחלואה צנח פלאים: בשיא הגענו לכ-10% מאומתים, היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז".

במהלך הטקס הוקרנו ברכות מצולמות של קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ ומנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלא, ששיבחו את ראש הממשלה ואת ישראל על אופן ניהול המאבק בקורונה. נתניהו אמר בטקס: "אני מסתכל ורואה את הקהל הזה ואומר – כך נראית תמונת ניצחון. מאות ישראלים יושבים יחד, שמחים יחד ומחייכים יחד. עדיין יש מסכות, אך כפי ששוחחתי עם שר הבריאות – זה עניין קצר עד שניפטר גם מהדבר הזה". הוא ציין, כי במקומות רבים בעולם שוררות עדיין הגבלות נרחבות בשל המגפה: "בגרמניה יש חובה לשהות בבית רק עם המשפחה הגרעינית. בצרפת – עוצר לילי באזורים נרחבים. באיטליה – איסור מעבר בין מחוזות שונים לאורך רוב שעות היממה. בספרד – הגבלה משמעותית על קיום אירועים במרחב הציבורי".

"הניצחון של ישראל הושג בזכות הרבה מאוד דברים, אבל קודם כל בזכות שני דברים יסודיים", הוסיף נתניהו. "מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ, והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. מאז שאירוע הקורונה החל לפני שנה ורבע, היה ברור שרק דבר אחד יוציא אותנו מהקורונה, וזה החיסונים. הבאנו יותר חיסונים, באופן יחסי לאוכלוסייה, מכל מדינה אחרת, וחילקנו אותם הרבה יותר מהר מכל מדינה אחרת".

נתניהו סיפר על תחושותיו עם נחיתתם בנתב"ג של המטוסים שהביאו עמם את מארזי החיסונים הראשונים: "זה היה אחד הרגעים המרגשים בכל שנותיי כראש הממשלה, כי הרגשתי שזה פחות או יותר כמו שהיפנים הפציצו את פרל הארבור, ידעת שזה כבר תחילת הסוף".

על פי הנתונים המעודכנים להערב של משרד הבריאות, בישראל יש 216 חולי קורונה פעילים בלבד. בבתי החולים מאושפזים 71 חולים, מתוכם 38 במצב קשה. 25 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה, 6,418 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה