חדשות בארץ

הפגנה מול בתיהם של שקד ואורבך: "חזרו הביתה"

מאות מפגינים מחו מול בתיהם של איילת שקד וניר אורבך על הכוונה של ימינה להקים ממשלה עם מפלגות השמאל ורע"מ. ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן: "להקים ממשלה עם תומכי טרור לא לגיטימי. מי התיר לכם? מאיפה החוצפה?"

ההפגנה מול בית שקד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ההפגנה מול בית שקד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מאות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) מול בתיהם של חברי הכנסת איילת שקד וניר אורבך, בדרישה מהם למנוע את הקמתה של ממשלה עם מפלגות השמאל ורע"מ.

בהפגנה מול ביתה של שקד בתל אביב, אמר הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן: "ערב מצער. ימינה הפכה שמאלה. הזהירו מעל כל במה שימינה מתכוונת שמאלה. אמרו שזה שקר, ספין, עלילת דם. והאמת היא שימינה הלכה שמאלה".

"היו לנו אולמרט וציפי לבני, היום יש לנו בנט ואיילת שקד. אנחנו קוראים להם: אנחנו יודעים שבתוככם אתם לא שם. תסירו את החרפה אליה הלכתם. תראו את עמיחי שיקלי, תראו איזה גיבור. אנחנו קוראים לניר – כל הכבוד. חזור הביתה, חזור ימינה , חזור למדינה יהודית בארץ ישראל. אל תתן ידך לא להתפטרות ולא לבריחה מהמערכה".

"זאת לא ממשלת שינוי או אחדות אלא ממשלה משותפת עם תומכי הטרור", הוסיף הרב שפירא. "ניר, תגיד להם בקול צלול וברור: הסירו ידכם מההידרדרות הזאת אל התהום, חזרו איתי הביתה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', פנה בדבריו לשקד: "אנחנו צריכים ממשלה טובה ליהדות וטובה לישראל. תקשיבי לרוח הזאת, לאמונה הזאת, לאהבה הזאת. מה יש לך לחפש במקום שאין בו אין את כל זה? צאי לכאן, לאנשים שהאמינו בך, והם עוד מאמינים, אבל הם מאוד מאוכזבים, הם מרגישים נבגדים. תבואי לכאן, תסתכלי להם בעיניים".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, תקף את הקואליציה המתגבשת: "בואו נדבר על הנגב, שאתמול בלילה הופקר בהסכם קואליציוני בזוי לתומך טרור שאיתו מקימים ממשלה. אותו הנגב של בן גוריון. שר הביטחון של ראש הממשלה המיועד מקפיא את הבנייה בהתיישבות, עוד לא חיכה יומיים וכבר התחיל. אנחנו פה כדי לתמוך בערכים ובעקרונות, כדי להסתכל בעיניים של האנשים שבאו באותם עקרונות ולומר להם –  להקים ממשלה עם תומכי טרור לא לגיטימי. מי התיר לכם? מאיפה החוצפה? אנחנו אל מול החוצפה של הפגיעה בארץ, בהתיישבות, בנגב. באנו לכאן באהבה גדולה לעם, לתורה ולארץ, ולקרוא לכם בואו הביתה. הבית עדיין אוהב".

מוקדם יותר היום, נפגש יו"ר ימינה נפתלי בנט עם חבר מפלגתו, ניר אורבך. אמש דווח, כי אורבך שוקל להצטרף לעמיחי שיקלי ולהתנגד לממשלה המסתמנת. ללא תמיכתו, הקואליציה החדשה תמנה 60 חברים בלבד, ותיאלץ להישען על אצבעותיהם של חברים ברשימה המשותפת – מהלך שלא בטוח שכל חברי ימינה ותקווה חדשה יסכימו לו.

בימינה מפעילים לחץ על אורבך להתפטר כדי לאפשר את כניסתה לכנסת של שירלי פינטו התומכת בהקמת הממשלה, ובנט כבר נפגש עמו פעמיים ביממה האחרונה. בתום פגישתם השנייה, שהתקיימה בצהריים בביתו של בנט ברעננה, כתב אורבך בטוויטר: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל, אעשה הכל כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

תגיות:איילת שקדבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021ניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה