חדשות בארץ

חוק קמיניץ יתוקן, מרבית הכפרים הלא חוקיים יוכרו: אלו הישגי רע"מ בהסכם הקואליציוני

בהסכם הקואליציוני עליו חתמה רע"מ עם יש עתיד, סוכם כי חוק קמיניץ יתוקן בתוך 120 יום מכינון הממשלה, ומרבית הכפרים הלא חוקיים בנגב יוכרו בתוך תשעה חודשים. נציג רע"מ יעמוד בראש ועדת הפנים של הכנסת

עבאס, אמש בכפר המכביה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)עבאס, אמש בכפר המכביה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מפלגת רע"מ פרסמה הלילה (חמישי) את סעיפי ההסכם הקואליציוני עליו חתמה עם יש עתיד. על פי הדיווח בכאן חדשות, ההסכם כולל את ההתחייבות לתקן את חוק קמיניץ בתוך 120 יום מכינון הממשלה; להאריך את תוקף הקפאת האכיפה, הטלת הקנסות והריסת הבתים הלא חוקיים עד שנת 2024; להכיר בשלושה כפרים בלתי חוקים בנגב בתוך 45 יום מכינון הממשלה; ולהכיר במרבית הכפרים הלא חוקיים בנגב בתוך תשעה חודשים.

מבחינה תקציבית, סוכם על תוכנית חומש למגזר הערבי בעלות של 30 מיליארד שקלים ועל תוכנית לעשור הקרוב בסך 20 מיליארד שקלים שיוקדשו לתשתיות. בנוסף, יוקצו 2.5 מיליארד שקלים עבור תוכנית חומש למיגור הפשיעה בחברה הערבית ו-500 מיליון שקלים במשך חמש שנים לצורך העצמת הרשויות המקומיות.

באשר למינויים, אנשי רע"מ יעמדו בראש ועדת הפנים ובראש ועדה לענייני החברה הערבית. כמו כן, אחד מנציגי המפלגה ימונה לסגן יו"ר הכנסת.

בהסכם נכללו גם הסעיפים הבאים: מספר יחידות הדיור המשווקות לחברה הערבית יוגדל ל-10,000, הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור תחודש, והממשלה תגבש החלטה חדשה לייצוג הולם לחברה הערבית בשירות הציבורי ובחברות הציבוריות בהתאם לאחוז הערבים באוכלוסייה.

עוד סוכם, כי יוקם צוות ממשלתי שיכלול את ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. הצוות יפעל באופן ישיר מול משרד ראש הממשלה כדי להאיץ מציאת פתרונות לסוגיות בחברה הערבית.

עבאס הגיע אמש לכפר המכביה, לפגישה מכרעת עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, וזאת לאחר שקיבל את אישור מועצת השורא של המפלגה לחתום על הצהרתו של לפיד לנשיא לפיה עלה בידו להקים ממשלה. לאחר שחתם על ההצהרה ועל ההסכם הקואליציוני אמר עבאס לכתבים כי "ההחלטה הייתה קשה. יש הרבה מחלוקות, אבל חייבים להגיע לנקודות הסכמה". גורמים בימינה טענו, כי ההסכם נחתם לאחר שאושר על ידי צביקה האוזר ואיילת שקד, וכי אין בו שום ויתור נוסף: "העיקרון הוא מאה אחוז אזרחי אפס אחוז לאומי".

לאחר שלפיד הודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, כתב יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, בטוויטר: "השמאל חוגג, אבל זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. בנט, סער ושקד צריכים להתבייש".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את חברי ימינה: "תכניסו את זה טוב טוב לראש: נפתלי בנט, איילת שקד, מתן כהנא, ניר אורבך (?), עידית סילמן ואביר קרא חתומים, לראשונה בתולדות ישראל, על הסכם קואליציוני יחד עם מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור. אפשר היה להקים ממשלת ימין, והם טרפדו אותה והעדיפו במודע את השמאל ותומכי הטרור. לא נשכח ולא נסלח".

תגיות:יש עתידרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה