חדשות בארץ

הכנסת בוחרת נשיא: יצחק הרצוג או מרים פרץ

חברי הכנסת בוחרים בשעה זו את הנשיא הבא של מדינת ישראל. על פי ההערכות, יצחק הרצוג צפוי לנצח בהצבעה החשאית את מרים פרץ

הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במליאת הכנסת מתקיימת בשעה זו (רביעי) ההצבעה לבחירת הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, הגיעו אל הכנסת בניסיון אחרון לשכנע את חברי הכנסת לתמוך בהם.

יו"ר הכנסת יריב לוין פתח בשעה 11:00 את הישיבה, והסביר את נהלי ההצבעה. על פי ההערכות הפוליטיות, להרצוג סיכויים גבוהים יותר לנצח במרוץ, אולם בימים האחרונים הסתמן כי פרץ מצליחה לצמצם את הפער מולו. ההצבעה היא חשאית; חברי הכנסת ניגשים בזה אחר זה אל מאחורי הפרגוד שהוצב במליאה, ולאחר מכן מטילים את מעטפת ההצבעה עם הפתק לתוך הקלפי.

לאחר ההצבעה, ייספרו הקולות על ידי חברי ועדת הקלפי שמונו על ידי לוין – חברי הכנסת דוד ביטן, יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב. בתום הספירה, יכריז יו"ר הכנסת על התוצאות. הכרעה בסיבוב הראשון תושג רק במידה ואחד המועמדים יזכה ל-61 קולות לפחות. במידה ויהיה שוויון, או שלא יושג הרוב הדרוש, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף בו יידרש רוב רגיל כדי להתמנות לנשיא הבא. כהונתו של הנשיא היוצא ראובן ריבלין תסתיים בכ"ט בתמוז (9 ביולי).

הבחירות לנשיאות נערכות על רקע המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלת בנט-לפיד. המנדט של יו"ר יש עתיד יפקע הלילה בחצות, והוא עדיין לא הצליח לסגור את הקצוות האחרונים על מנת להודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה. בשלב זה, סלעי המחלוקת המשמעותיים שנותרו הם דרישתה של איילת שקד מימינה לקבל מקום בוועדה למינוי שופטים במקומה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, וכן דרישתה של רע"מ לבטל את חוק קמיניץ העוסק בבנייה בלתי חוקית. על פי דיווחים שונים, בימינה ובתקווה חדשה מתנגדים לדרישת רע"מ.

מוקדם יותר דווח כי כחול לבן ויש עתיד חתמו הלילה על הסכם קואליציוני. מהמפלגות נמסר, כי "הושגה הסכמה מלאה על עיקרם של קווי היסוד של הממשלה. בנוסף, סוכמו נושאים מרכזיים לקידום וחיזוק הדמוקרטיה והחברה הישראלית". עוד צוין בהודעה, כי "יו"ר כחול לבן בני גנץ נתן את הסכמתו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש'עלה בידו' להרכיב ממשלה".

רשימת התיקים שכחול לבן תקבל בממשלה כוללת את תיקי הביטחון, תרבות וספורט, עלייה וקליטה, ומדע וטכנולוגיה. המפלגה, שדרשה לקבל את תיק החקלאות, ויתרה לבסוף והוא יישאר בידי ישראל ביתנו.

תגיות:יצחק הרצוגמרים פרץמליאת הכנסתנשיאות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה