חדשות בארץ

הסקר חשף: רוב בוחרי ימינה מתחרטים על בחירתם

סקר חדש חושף כי 61% ממצביעי מפלגת ימינה מתחרטים על בחירתם. 86% מאנשי הימין מעדיפים בחירות חמישיות על פני הממשלה המתגבשת

  • כ"א סיון התשפ"א
 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90) (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הבוקר (שלישי) פרסמה חברת 'דיירקט פולס' את הסקר שערכה עבור 'חדשות 12'. מן הסקר עולה כי רובם המוחלט של המצביעים למפלגת 'ימינה' בבחירות האחרונות – מתחרטים על בחירתם.

מן הסקר עולה כי 61% מבין מצביעי מפלגת 'ימינה', אם היו יודעים כי בנט יחבור לממשלה עם 'יש עתיד'. לעומתם, מבין מצביעי יתר המפלגות רק 19% היו משנים את הצבעתם.

עוד עולה מהסקר כי מקרב כלל המשיבים, 42% תומכים בהליכה לבחירות חמישיות, בעוד הרוב - 56% - תומכים ב"ממשלת השינוי" בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט. לעומת זאת, בקרב גוש הימין, בחירות עדיפות בקרב 86% מהבוחרים ו-65% ממצביעי ימינה.

הבוקר (שלישי) מפרסם "הארץ" את הבטחת הבחירות שהעניק נפתלי בנט ב-21.3, יומיים לפני הבחירות האחרונות. אז אמר בנט כי כל עוד הדבר תלוי בו, לפיד לא יהיה ראש הממשלה. “אני לא אהפוך את לפיד לראש ממשלה, עם רוטציה או בלי רוטציה, כי אני איש ימין ואצלי לערכים יש משמעות”, אמר. בציוץ בטוויטר קבע בפשטות: “לפיד לא יהיה ראש ממשלה”.

בראיון לערוץ 20 שב וחזר בנט על הדברים: “לעולם ובשום תנאי לא אתן את ידי להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד, לא ברוטציה ולא בשום דרך, מהטעם הפשוט שאני איש ימין והוא איש שמאל, ואני לא פועל נגד הערכים שלי”. לאחר מכן חתם בנט בשידור חי על ההבטחה כי לא יישב עם לפיד בממשלה.

סיכום הבטחות הבחירות של יו"ר ימינה נפתלי בנט, מתוך ריאיון לערוץ 20 יומיים לפני ההליכה לקלפיות. צפו:

 
הבטחת בחירות נוספת שמופרת בריש גלי ובלי בושה היא ההבטחה שהעניק בריאיון ל”אופירה וברקוביץ'” ערב הבחירות: “לא אהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים. זה לא דמוקרטי”, הצהיר אז. כיום, חודשיים לאחר מכן נותר בנט עם מפלגה הכוללת שישה ח"כים, לאחר התנגדותו של שיקלי. להיות ראש ממשלה עם שישה ח"כים והפרת הבטחות בוטה – דמוקרטי?!

בקמפיין ימינה נכתב שחור על גבי לבן: “רע”ם היא תנועת אחות של חמאס ושל האחים המוסלמים. מדובר בפלג קיצוני ואנטי-ציוני שאין לו מקום בכלל בכנסת ישראל”. במפלגה הבטיחו אז: “ימינה לא תיתן יד להקמת ממשלה בהישענות על רע”ם – לא בתמיכה, לא בהימנעות ולא בכלל. ההלבנה של תומכי מחבלים אלו באמצעות נתניהו ושליחו איתמר בן גביר מבישה. אנשי ימין צריכים להיות הראשונים לעצור את זה”.

גם איילת שקד נשאלה בריאיון ל-103FM האם תשב בממשלה לצד חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מהעבודה, בשל אמירות שנויות במחלוקת שהשמיעה בעבר. שקד הגיבה במילים הבאות: “התשובה היא לא”. לאחר שניצן הורוביץ יו"ר מרץ הביע תמיכה בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה, אמרה שקד בפה מלא: “אנחנו לא נהיה איתו. מי שמדבר ככה לא יהיה איתנו בשום קואליציה”,

ויראלי: הבטחת הבחירות הנחרצת של מתן כהנא

תגיות:בחירותימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה