חדשות בארץ

תמונת השער המקוממת בארץ: לא תאמינו מיהו אחד ה"קרבנות"

עמוד השער של עיתון "הארץ" חולל סערה, וכעת מתברר כי 2 מדובר בפרויקט לא רק מקומם, אלא גם פזיז. הטעויות נחשפות לאט לאט

  • כ"א סיון התשפ"א
אא

עמוד השער של עיתון "הארץ" חולל סערה בציבור הישראלי: למרות שארגוני הטרור בעזה שיגרו 4,360 רקטות לשטחי ישראל המאוכלסים, במטרה להרוג, העיתון הישראלי (?) בוחר להתייצב לצד אויבינו, ולכתבו בתמונות השער שלו: "מחיר המלחמה – 67 ילדים הרוגים בעזה". כלומר, מחיר המלחמה הוא לא עשרות אלפי ילדים מפוחדים, מבוגרים חרדים, כלכלה שנהרסה ושגרה שאיננה, אלא ילדי עזה שנהרגו, חלקם מרקטות חמאס שנפלו בתוך שטח הרצועה, התפוצצו וגרמו לפגיעות בנפש, וחלקם כיוון שחמאס משתמש באזרחים כבמגן אנושי, ומתקין משגרי רקטות ומפקדות בתוך בתי ספר, בנייני מגורים ואזורים מאוכלסים.

ימים ספורים לאחר פרסום השערה עם קולאז' של הילדים, מתברר כי מדובר בפרויקט לא רק מקומם, אלא גם פזיז, ואט אט נחשפים בו לא מעט טעויות.

אחת התמונות שהופיעה בקולאז' כקרבן חף מפשע של המבצע הוא חאלד אל-קאנו בן ה-17. שמו פורסם בשער העיתון, כשבפנים הכתבה מצוין שאל-קאנו נהרג בתקיפה של חיל האוויר בצפון רצועת עזה ב-13 במאי.

האמת היא שונה לחלוטין מהפרסום: מתברר כי אוסאמה, אחיו הבכור של חאלד, הודיע ל"ניו יורק טיימס" שפירסם את הידיעה, שאחיו הצטרף לגדודי מוג'אהידין מוקדם יותר השנה, לאחר לחץ שנמשך חודשים. "הם ניצלו אותו", אמר האח, אוסאמה אל-קאנו, והוסיף שמשפחתו לא תמכה בהצטרפות אחיו לארגון. אז מי בדיוק הרג את אל-קאנו? נקודה למחשבה לכל "יפי הנפש".

לפני ימים ספורים פורסם כי אחת הילדות המופיעות בקולאז' היא רהף אלמסרי. כאילו נהרגה מאש צה"ל. מה שמתברר היא שאלמסרי נהרגה בתאונה בבית ספר לפני שנה, כאשר נפלה בחודש פברואר 2020 מהקומה ה-3 מבית הספר שלה בעזה. לאחר מספר ימים פרסם ה"ניו יורק טיימס" כי מדובר בטעות.

תגיות:עיתוןהארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה