חדשות בעולם

שינוי דרמטי: משפחה מרובת ילדים - עכשיו גם בסין

לאחר שביטלה את מדיניות הילד האחד לפני 5 שנים, סין הודיעה היום כי זוגות נשואים יוכלו להביא לעולם עד 3 ילדים, זאת עקב הירידה הדרסטית בשיעור הילודה. ההכרזה לא ממש הלהיבה את האזרחים, שרבים מהם בקושי מסוגלים לגדל ילד אחד

בתמונה הקטנה: הנשיא שי בתמונה הקטנה: הנשיא שי
אא

שינוי דרמטי בסין: המפלגה הקומוניסטית בסין, בראשות הנשיא שי, החליטה לעודד זוגות נשואים להביא ילדים לעולם עקב הירידה הדרסטית בשיעור הילודה. כידוע, סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, ועד שנת 2016, כל זוג נשוי הוגבל להביא לעולם ילד אחד בלבד. לפני 5 שנים, המפלגה ביטלה את המדיניות ואפשרה לכל זוג להביא שני ילדים, אך ההקלה לא הצליחה להביא לגידול בשיעור הלידות. זוגות רבים פחדו להקים משפחה עקב המצב הכלכלי ויוקר המחייה במדינה.

על מנת לייעל את מדיניות הילודה עוד יותר, אושר השינוי שיאפשר לכל זוג להביא עד שלושה ילדים לעולם, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה. "שינוי המדיניות ילווה בצעדים תומכים, שיתרמו לשיפור מבנה האוכלוסייה של ארצנו, להגשמת האסטרטגיה הממשלתית להתמודדות ישירה עם הזדקנות האוכלוסייה ולשמירה על היתרון ולהקצאת משאבי אנוש", כך נכתב בדיווח, שלא פירט מהם אותם אמצעי תמיכה.

אך למרות החדשות הדרמטיות, נראה כי התושבים לא מתכוננים לשנות את מצבם המשפחתי בקרוב. על פי סקר שפורסם, 29 אלף מתוך 31 אלף מהנשאלים השיבו שהם כלל לא יחשבו על זה ואילו השאר הודו שהם מוכנים להביא יותר ילדים לעולם, אך מהססים.

שיעור הילודה בסין בשנה החולפת היה 1.3 ילדים בלבד. בתחילת החודש דווח כי בעשור האחרון, האוכלוסייה בסין גדלה בקצב האיטי ביותר מאז שנות ה-50 והגיעה ל-1.41 מיליארד איש. במקביל להודעה על שינוי המדיניות לגבי הילודה, הודיעו היום בסין כי גיל הפרישה במדינה יעלה בהדרגה.

תגיות:סיןילודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה