חדשות בארץ

גנץ לכתבים זרים: "מה שהיה בעזה הוא לא מה שיהיה"

בתדרוך לכתבים זרים, הצהיר שר הביטחון בני גנץ כי ישראל תדרוש ששיקום רצועת עזה ילווה בשקט ארוך טווח ובהשבת הבנים. על הגרעין האיראני: "אם מישהו חושב שאיראן גרעינית מאיימת רק על ישראל – הוא טועה"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שני) תדרוך ל-50 כתבים זרים, במהלכו סיכם את מבצע "שומר החומות" והצהיר כי "מה שהיה בעזה הוא לא מה שיהיה".

גנץ הציג בפני הכתבים תיעוד של ירי שבוצע מתוך אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה. הוא ציין כי כיפת ברזל יירטה למעלה מ-1,200 רקטות שיועדו למרכזי אוכלוסייה בישראל, והדגיש כי הקהילה הבינלאומית חייבת להפנים שבלעדי מערכת זו היו בעורף הישראלי מאות נפגעים והרס רב.

בהמשך דבריו הציג שר הביטחון לכתבים את תוכניתו להמשך ההתנהלות ברצועת עזה: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", אמר. "שוחחתי עם האמריקאים, המצרים ועם נציגים רבים נוספים מהעולם, והבהרתי להם כי לצד הכנסה של סחורות כמו מזון ותרופות, הנדרשות לקיום הומניטרי בסיסי, נדרוש ששיקום רצועת עזה ילווה בשקט ארוך טווח ובהשבת החיילים. כמו כן, נפעל לחיזוק הקשר עם הרשות הפלסטינית, שאני מקווה שתרצה לקחת אחריות גם על חלק מהנעשה ברצועת עזה".

בנושא הגרעין האיראני, אמר גנץ כי ישראל עוקבת אחרי התהליכים באיראן ואחרי ההתקדמות ברמות ההעשרה שלה והתקרבותה לגרעין: "איראן היא קודם כל אתגר עולמי, אחר כך אתגר ליציבות האזור ורק לבסוף סוגיה שעומדת לפתחה של ישראל. כל מנהיגי העולם צריכים לפעול בכדי שהסכם מול איראן, יהיה כזה שירחיק אותה מיכולת הגעה לגרעין, ערעור היציבות האזורית והתחלה של מירוץ חימוש. אם מישהו חושב שאיראן גרעינית מאיימת רק על ישראל – הוא טועה". הוא הבהיר את התנגדותו להסכם הגרעין הקודם: "הוא לא טוב מספיק כדי למנוע מאיראן את המשך ההתעצמות שלה, והוא מביא את איראן במרחק של 7-6 שנים מגרעין".

גנץ נשאל לגבי מלחמה עתידית בלבנון, ושיגר איום לעבר ארגון חיזבאללה: "מה שראינו בעזה יהיה פי עשר בלבנון. זו תהיה לחימה מורכבת משום שחיזבאללה מסתיר מאה אלף טילים, חלקם מדויקים ולטווחים רחוקים, וכל זה בתוך אוכלוסייה אזרחית. ישראל צברה מאז 2006 מודיעין משמעותי, ויש לנו מגוון תוכניות ומטרות. אם נפעל, מדינת לבנון תישא באחריות וחיזבאללה ומנהיגיו ייפגעו קשות".

תגיות:חמאסרצועת עזהבני גנץחיזבאללהשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה