חדשות בארץ

סמוטריץ’: "בנט עובר את התהליך שעברו אולמרט ולבני"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', טען כי הקמת ממשלת בנט-לפיד אינה "אירוע טקטי" מבחינתו של יו"ר ימינה: "הוא עובר צד על מלא. מחליף מחנה ומאוד מהר גם עמדות". יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "יש פה סטארט אפ נוסף של בנט – מינוי ראש ממשלה בלי שאף אחד מהציבור תומך בו"

בנט וסמוטריץ’, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט וסמוטריץ’, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס בצהריים (שני) להחלטתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט להקים ממשלה עם מפלגות השמאל. "אני מכיר את בנט לעומק, היינו קרובים מאוד", כתב בטוויטר. "לכן ידעתי והתרעתי מראש בדיוק לאן הוא הולך, ונפרדתי ממנו לפני הבחירות. ואני אומר לכם שהוא עובר עכשיו את התהליך שעברו אולמרט, ציפי לבני ומרידור".

"זה לא אירוע טקטי", הצהיר סמוטריץ'. "הוא עובר צד על מלא. מחליף מחנה ומאוד מהר גם עמדות. תזכרו את הציוץ הזה".

"יהיו אולי מי שיכעסו עלי על הציוץ הזה. בדיוק כמו שכעסו כשאמרתי לפני הבחירות שבנט גמר אומר ללכת עם השמאל כדי להיות ראש ממשלה. היום יודעים שצדקתי. לצערי תיאלצו להודות לי גם על הציוץ הזה. וכמו שרון וקדימה, חברי הכנסת של ימינה הולכים אחריו כמו עיוורים ובלי לשאול שאלות. ההיסטוריה חוזרת", כך סמוטריץ'.

מוקדם יותר היום, התייחס יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, בציניות לממשלת הרוטציה המתגבשת של בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אין ספק, יש פה סטארט אפ נוסף של בנט, רק שהפעם הוא עושה את זה בדמוקרטיה הישראלית 2021: מינוי ראש ממשלה בלי שאף אחד מהציבור תומך בו".

חבר הכנסת מתן כהנא מימינה דחה הבוקר את הביקורת המוטחת במפלגתו על הפרת הבטחות לבוחריה: "הפכנו כל אבן בניסיון להקים ממשלת ימין כדי לעמוד בהתחייבויות שלנו, אבל האמת היא שאין ממשלת ימין", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "או שהולכים לרצף של בחירות ולכאוס – או שמקימים עכשיו ממשלת אחדות לאומית. החלטנו להיות המבוגר האחראי, ואם המחיר הוא שאנחנו לא עומדים בכל ההבטחות שלנו – אז זה המחיר שנשלם. בין להתנצל על האמירות לבין ללכת ולהקים ממשלה – אנחנו מעדיפים להקים ממשלה, כי זה מה שמדינת ישראל צריכה".

"אני הולך להקים ממשלה שתחפש את המאחד והמשתף. יש עת לאידיאולוגיה, ויש עת להרגעה", הוסיף כהנא. "הגיע הזמן להוריד את הווליום. אני חושב שממשלת אחדות יכולה לעשות את זה". בתשובה לשאלה האם תיתכן חזרה של ימינה למסלול של ממשלת ימין במידה וחברי כנסת מתקווה חדשה יחליטו להצטרף אליה, הוא הבהיר כי "זו החלטה סופית. אנחנו נחושים להקים את ממשלת האחדות הזו, כי זה מה שעם ישראל צריך עכשיו. לא תהיה דרך אחורה".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'מיקי זוהרבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה