חדשות יהדות

בעל מאפייה שחזר בתשובה בסן פרנסיסקו  מקדש שם שמיים - לא תאמינו כיצד

כשיצחק יוסף פתח את המאפייה הכשרה 'פרנה' בסן פרנסיסקו שבארה"ב לפני למעלה מחמש שנים, הוא לא חשב שהוא עומד לקדש שם שמיים ברבים - גם בקרב הגויים שחיים במקום

יצחק יוסף (מימין) עם אחד העובדים שלו (צילום: מתוך פייסבוק)יצחק יוסף (מימין) עם אחד העובדים שלו (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

כשיצחק יוסף פתח את המאפייה הכשרה 'פרנה' בסן פרנסיסקו שבארה"ב לפני למעלה מחמש שנים, הוא לא חשב שהוא עומד לקדש שם שמיים ברבים - גם בקרב הגויים שחיים במקום. 

זה קרה חודשים ספורים לאחר פתיחת המקום. 

קרלוס פלורס - אז אסיר מקסיקני שזה עתה השתחרר מהכלא, התקשה מאוד במציאת עבודה חדשה. כל מי ששמע על כך שהוא אסיר לשעבר, פחד להעסיק אותו וכך מצא את עצמו קרלוס מקבל 'לא' אחר 'לא' - עד שהגיע ל'פרנה'. "לא היה לו שום ניסיון באפייה, וגם ניסיון בתעסוקה כלשהי היה לו מעט מאוד", משחזר יוסף, שלא חשב פעמיים ואמר לקרלוס להתייצב לעבודה עו באותו יום ראשון. 

למרות שישב 23 שנה בכלא על רצח ושוד, "היושר הפנימי שלו הרשים אותי", משחזר יוסף. "יכולתי לראות בפניו שאם אתן לו צ'אנס, הוא יעשה כל שביכולתו כדי להוכיח את עצמו. הוא רצה להצליח, ואם אני לא אתן לו צ'אנס - כנראה שאף אחד לא יעשה את זה".

מה שיוסף לא ידע הוא שבאותה החלטה של שבריר שנייה, הוא פתח את הדלת לעוד רבים אחרים. 

יוסף (36) גדל בבאר שבע כאדם חילוני - אולם כיום הוא שומר תורה ומצוות, לאחר שהתחזק בסן פרנסיסקו. לדבריו, התשובה והיהדות הן שעזרו לו להתייחס אל האסירים כבני אדם שווים בין שווים. יתירה מכך, עד מהרה יצא שמעו של המעסיק היהודי הטוב בקרב חבריו של פלורס, והשמועה עשתה לה כנפיים גם בין האסירים שטרם יצאו מבתי הכלא. כולם כולל כולם מקווים לקבל את ההזדמנות שקיבל פלורס מיצחק יוסף. 

פלורס התגורר כמה בתים סמוך למאפייה וסיפר לכל החברים שלו שהמאפייה מוכנה להעסיק אותם. אנשים שמשתחררים מבית הסוהר יודעים שמאוד קשה למצוא עבודה בחוץ, כי מעסיקים רבים לא רוצים להסתכן ולהעסיק עבריינים - אז זה חמש שנים שפרנה קנתה לעצמה מוניטין בקהילת ה'אסירים', כמעסיקה אמינה. "העסקנו בתקופות שונות למעלה מ-20 אסירים, וגם עובדים לשעבר נשארו איתנו בקשר ועד היום מודים לנו על כך שלקחנו את הסיכון בזמן שמעט אחרים היו עושים זאת".

לא די בכך שהמקום כשר, יוסף רואה משמעות נוספת למילה 'כשר'. "זה לא קשור רק לדרך האכילה שלנו היהודים, אלא גם לאופן ההתייחסות לזולת ולעובדים שלך. כולם יודעים שאנחנו יהודים, ועלינו לוודא שאנחנו נותנים שם טוב לעצמנו. אני שמח שמוסר העבודה של העובדים שלנו מאוד גבוה, והם בהחלט מרגישים בבית".

"אם לא יוסף אנחנו לא יודעים איפה היינו היום", אומרים כל העובדים פה אחד. 

תגיות:עבודהיהודיםאסיריםקידוש השםמאפייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה