חדשות בארץ

גפני נגד בנט ושקד: "פתאום התברר שהשנאה לביבי יותר חשובה מארץ ישראל"

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, תקף את כוונת ימינה להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "אמרו לי שארץ ישראל זה הדבר הכי חשוב, הסתבר ששיקרו אותי כל הזמן"

גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גפני (וידיאו: ערוץ כנסת)

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), מתח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על יו"ר ימינה נפתלי בנט ומספר 2 במפלגתו, איילת שקד, בעקבות כוונת ימינה להקים ממשלה עם מפלגות השמאל.

"אני מבקש לשתף בזה שאין לי מצב רוח", אמר גפני בפתח ישיבת הוועדה. "כל השנים הכניסו לי לראש שאני שמאלן. באמת אכפת לי מארץ ישראל, אבל כל הזמן הכניסו לי לראש שלא. סמכתי על כאלה שאמרו 'אנחנו ארץ ישראל', ופתאום ירד לי המצב רוח, הסתבר ששיקרו אותי כל הזמן".

"אמרו לי שארץ ישראל זה הדבר הכי חשוב, פתאום התברר שהשנאה לביבי יותר חשובה מארץ ישראל. אני חונכתי כמו רבים מחבריי שיש דברים עקרוניים, יש כללים מתי מפרים אותם אם בכלל. עבודה זרה, שפיכות דמים, גילוי עריות אלו דברים שצריך לעשות עבורם הכל. דברים של ארץ ישראל, מה קרה? אין מי שישמור על ארץ ישראל, רק אני. כל הזמן אמרו לי שמאלן, הייתי מדבר עם איילת שקד, עם בנט, לא הבנתי למה אמרו לי את זה. אני לא משנה מדרכי כלום, אני רק מדבר על המצב רוח".

"אחד הדברים החשובים שאמרו לי שצריך לעשות זה לעלות להר הבית, זה הדבר הכי חשוב שיש בעם ישראל", הוסיף גפני. "הסתכלתי בפוסקים, אמרתי אולי גם פה אני טועה. לא ראיתי מישהו בעל סמכות שאומר שמותר לעלות להר הבית, ופתאום זה הפך לאחד מהדברים המרכזיים. על זה עומד העולם? זה חיוב כרת. הסתכלתי שוב, אולי בפסקים של הרב עובדיה זכר צדיק לברכה. בדיוק הפוך, הוא כותב בחריפות רבה. אני לא מדבר על השכל שבעניין".

בהמשך דבריו התייחס גפני למינויו הצפוי של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לשר האוצר ולכוונה להעמיד נציג ממפלגתו בראשות ועדת הכספים: "עכשיו שמעתי שהולכים לתת לישראל ביתנו גם את שר האוצר וגם את ועדת הכספים. לא היה דבר כזה בכנסת. ועדת הכספים שצריכה לפקח על עבודת משרד האוצר – הכל פרץ, הכל מותר. זה לא נוגע למצב רוח, המצב רוח זה הסיפור של ארץ ישראל. איך ויתרו על ארץ ישראל? עכשיו גלעד קריב ישמור על ארץ ישראל של נפתלי בנט? תמר זנדברג תשמור עליה?".

בתגובה לדבריו של גפני, פנו אליו חברים בוועדה והציעו לו לחבור לשמאל. על כך השיב: "מה שנשאר זה שאני אשמור על ארץ ישראל. 33 שנה אני בכנסת, לא הלכתי עם השמאל, לא בגלל שהם שמאל. בתוך עמי אני יושב, נולדתי בתל אביב, אי אפשר להפתיע אותי. למה אני הולך עם הימין? כי הציבור המסורתי נמצא שם, ואליהם אני מחובר. אני נגד התלהמות, אני בעד סיוע למיעוט הערבי, מעולם לא שמעו אותי באמירה גזענית, ואני חושב שצריך להתנהל נורמלי בעניין הזה. אבל אני מחובר לציבור המסורתי והוא, מה לעשות, נמצא בימין".

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדמשה גפניימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה