חדשות בארץ

שיקלי: "ימינה הפרה בבוטות את הבטחותיה לבוחרים"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט על החלטתו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "אמרת בקול רם וברור: 'לא אהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים, זה לא מוסרי ולא דמוקרטי'. בעיניי אתה צודק"

  • כ' סיון התשפ"א
שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה תקף הבוקר (שני) את יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, שהצהיר אמש כי בכוונתו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל. "אמרת בקול רם וברור: 'לא אהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים, זה לא מוסרי ולא דמוקרטי'. בעיניי אתה צודק", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"ראשות ממשלה צריכה לבטא תמיכה ציבורית מסיבית, תמיכה ציבורית שלא זכינו לה", הוסיף שיקלי. "דה פקטו כל החלטה שלך כראש ממשלה תצריך את אישורה של מפלגת יש עתיד והעומד בראשה, שגדולה מימינה פי שלושה ולא חולקת איתה את אותם קווי יסוד – לא בשאלות של יחסי רשות מחוקקת ושופטת, לא בשאלות של מדיניות ולא בסוגיות הנוגעות לביטחון פנים".

שיקלי ציין, כי "גם סביב סוגיות הנוגעות ל-DNA של מדינת ישראל אין הסכמה של ממש. יש עתיד מזוהה עם אסופת השבטים של ריבלין ומתנגדת לחוק הלאום, ובימינה אין ולא יהיה בלבול סביב הגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

"בדיעבד מסתבר שהספין היה של ימינה", הצהיר שיקלי. "לפיד יהיה ראש ממשלה, ולמרות שרוב מצביעי ימינה הם אנשי ימין – הממשלה שתקום מחר היא ממשלת שמאל מרכז בתוספת כמה עלי תאנה מהימין. ימינה הפרה את מרבית הבטחותיה לציבור הבוחרים שלה, תוך הפרה בוטה של הקוד הדמוקרטי הבסיסי ביותר – אמירת אמת לבוחר ומאמץ כנה לעמוד בהתחייבויות כלפיו".

בהמשך דבריו ניתח שיקלי את משמעויותיה, לטעמו, של ההחלטה להקים ממשלת שמאל: "בהיבט החברתי, זו בשום אופן לא ממשלת אחדות אלא ממשלה אליטיסטית המדירה למעלה ממיליון מצביעי ימין תוך מתן סטירת לחי מהדהדת לשכבות העממיות ולציבור המסורתי, שחלק ממנו גם תמך בנו בעוצמה ומוצא את עצמו נדהם למול המהלך. צודק ד"ר אבישי בן חיים, כשהוא טוען שזוהי ממשלת ישראל הראשונה".

"בהיבט של יחסי הכוחות שבין הרשות המחוקקת לרשות השופטת על זרועותיה, אנחנו מנחילים כאן ניצחון לפרקליטות ולרשות השופטת שהוכיחה כי באמצעות משפטי ראווה ניתן להפיל בסופו של דבר ראש ממשלה נבחר גם ללא הרשעה. הייתי שמח להיות פחות חשדן כלפי המערכת הזו, אבל התבטאויותיהם של מוביליה כדוגמת שי ניצן ודינה זילבר לא מותירים מקום לספק באשר למוטיבציות הפוליטיות המנחות אותה. בסיכום, אנחנו צפויים לראות מערכת משפטית חזקה לאין ערוך לאור הקמתה של הממשלה הזו".

שיקלי הדגיש, כי הקמת הממשלה החדשה תשליך גם על מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית ותהווה "מכה נוספת לציר הלאומי-שמרני. אנו צפויים לראות חגיגות ניצחון בוושינגטון של ממשל ביידן, ברמאללה, בעזה ומעל לכל באיראן".

תגיות:נפתלי בנטעמיחי שיקליימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה