חדשות בארץ

נתניהו: "בנט מחולל את הונאת המאה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט לאחר שהצהיר כי בכוונתו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "הוא שוב מוליך שולל את הציבור. נפתלי, לערכים שלך אין אפילו משקל נוצה"

נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) בנאום חריף על הכרזתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא מתכוון להקים ממשלה עם מפלגות השמאל.

"אני עומד כאן הערב כשליח ציבור נאמן, שנבחר על ידי כמעט שני מיליון בני אדם – למעלה ממיליון בוחרים שהצביעו לליכוד בראשותי ועוד כמיליון בוחרים שרצו אותי כראש ממשלת ימין", פתח נתניהו. "הם עשו זאת בגלל הנאמנות שלי לארץ ישראל, למדינת ישראל, לביטחון ישראל, לעתיד ישראל. הם יודעים היטב שהמצפון שלי לא השתבש".

"שמעתי את נפתלי בנט. לצערי, הוא שוב מוליך שולל את הציבור", תקף נתניהו. "אותם שקרים, אותן ססמאות חלולות ונבובות על שנאה ופילוג ממי שנותן את ידו לשנאה ולפילוג. וגם מי שמחולל את הונאת המאה. יום לפני הבחירות, בנט חתם על מסמך בשידור חי. הוא אמר 'לא אאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה'. במהלך מערכת הבחירות הוא אמר 'לא אהפוך את לפיד לראש ממשלה, כי אני איש ימין וזה נוגד את הערכים שלי, ואצלי לערכים יש משקל'. נפתלי, לערכים שלך אין אפילו משקל נוצה. אין אדם אחד בארץ שהיה מצביע עבורך אם הוא היה יודע מה שאתה הולך לעשות".

"מיד אחרי הבחירות בנט עשה את הפליק פלאק הראשון שלו, נסוג מכל ההתחייבויות שלו והחל לדהור לממשלת שמאל כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר. אגב, זה הדבר היחיד שמעניין אותו, כל השאר זה גלגולי עיניים. בזמן הלחימה בעזה בנט עשה עוד פליק פלאק, הוא הצהיר שממשלת השמאל ירדה מעל הפרק. אבל עבר רק שבוע מגמר המבצע, והוא שוב עשה עוד פליק פלאק, והוא שוב דוהר לממשלת שמאל. הוא מסביר שזה בשביל למנוע בחירות חמישיות. אבל מה השתנה מלפני שבוע? כלום לא השתנה. עכשיו מתברר שמה שבנט אמר תוך כדי מערכת הבחירות ותוך כדי הלחימה היו דברי סרק שנועדו לרמות את בוחרי הימין, לקחת את קולות הימין ולהעביר אותם שמאלה".

"הם קוראים לממשלה הזאת ממשלת אחדות. עוד הונאה כל כך מגוחכת, עוד מכבסת מילים. זו ממשלה עם 40 מנדטים של שמאל, ושמאל קשה, עם עלה תאנה קטן של מפלגות שלקחו קולות מהימין והעבירו אותם לשמאל, ממשלה שתלויה בקולות אנטי ציוניים, ולזה הם קוראים ממשלת אחדות. איך ממשלת אחדות כשהם מדירים 52 מנדטים של ימין אמיתי? הם גם קוראים לממשלה הזאת 'ממשלת ריפוי'. ריפוי של מי? האם שני מיליון שהצביעו לליכוד ולמפלגות שהתחייבו לתמוך בי כראש הממשלה ורצו ממשלת ימין הם מחלה? איזו שנאה, איזו התנשאות. הם קוראים לזה דמוקרטיה. הם כל כך דמוקרטים שהם זוממים להעביר חוקים פרסונליים נגדי, מחשש שאנצח אותם בבחירות הבאות. ראינו את הדמוקרטיה הזו בסוריה – אסד השאיר שני מועמדים נגדו וניצח ב-95%. דמוקרטיה של חוקי איראן, סוריה וצפון קוריאה. לא אחדות, לא ריפוי, לא דמוקרטיה. זו ממשלת אופורטוניסטים, ממשלת כניעה והונאה, ממשלת ריפיון. לכן אסור להקים ממשלה כזו".

"במקום להקים ממשלת שמאל מסוכנת למדינת ישראל, מיד עם סיום המנדט של לפיד אפשר להקים ממשלת ימין טובה למדינת ישראל", הצהיר ראש הממשלה. "יש שתי דרכים לעשות זאת. האחת, לא שגרתית, מרחיקת לכת – זו ההצעה שאני וחבריי, ראשי סיעות הימין, הצענו היום: שגדעון סער יכהן כראש הממשלה ראשון, אני אחריו ובנט יכהן אחריי. הסכמנו לכך למרות שאנחנו חושבים שזה דבר מאוד לא מקובל ולא שגרתי, והאמת – גם מאוד מעוות. כי לתת את ראשות הממשלה למי שעומד בראש מפלגה של שישה מנדטים – זה דבר מעוות. אבל טובת המדינה לנגד עינינו, ואנחנו יודעים שהאפשרות של ממשלת שמאל היא עוד יותר גרועה".

"במקום לקבל את ההצעה הנדיבה שלנו, בנט וסער ממשיכים לדהור לממשלת שמאל. לכן יש עוד אפשרות להקים ממשלת ימין: אנחנו מדברים עם חברי כנסת שיכולים להשלים לנו ל-61 תומכים בקואליציית ימין, ואף יותר מ-61. הם אומרים לנו: 'אם בנט יצטרף אליכם, נצטרף בתום המנדט של לפיד. עכשיו אנחנו מצהירים אחרת, אבל ברגע שיסתיים המנדט של לפיד ולא תקום ממשלת שמאל – אנחנו באים לממשלת ימין'. לכן ברור שאם לא תקום ממשלת שמאל, תקום בוודאות ממשלת ימין ולא יהיו בחירות".

"אני קורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין, לכל מי שיש להם מצפון ודרך – לכו בדרך הזאת. אל תקימו ממשלת שמאל. ממשלה כזו היא סכנה לביטחון ישראל וגם סכנה לעתיד המדינה. אל תרמו את הציבור שבחר בכם, ולא פחות מזה – אל תרמו את עצמכם. אם אתה איש ימין – אתה לא מצביע בעד ממשלת שמאל. אם אתה מצביע בעד ממשלת שמאל – אתה לא איש ימין. זאת האמת הפשוטה, תפעלו לפיה. תתייצבו נגד ממשלת השמאל, ובעזרת השם נקים יחד ממשלת ימין לטובת כל אזרחי ישראל", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה