חדשות בארץ

מקימים ממשלה? נפתלי בנט מעוניין במפלגת שינוי

נפתלי בנט הודיע ללפיד על כך שהוא מתכוון להקים ממשלת שינוי. על פי הצפוי בתוך יומיים יודיע לפיד לנשיא על הצלחתו להקים ממשלה. נתניהו: "זה נוגד את כל העקרונות"

(פלאש 90, ארכיון)(פלאש 90, ארכיון)
אא

אחרי שבועות ארוכים, מסתמן כי ההחלטה כבר כאן. ביום שישי הודיע נפתלי בנט ליאיר לפיד על כך שהוא מתכוון להקים ממשלת שינוי. במידה ודברים לא ישתנו ברגע האחרון, צפוי בנט להודיע מחר (ראשון) על כך שהוא מסכים להקמת ממשלה עם לפיד, ובעקבות כך צפוי לפיד בעוד יומיים (שני) להודיע לנשיא על כך שהצליח להקים ממשלה.

על פי מה שסוכם – נפתלי בנט יהיה הראשון שיכהן כראש ממשלה, במסגרת הרוטציה, ולאחריו יחליף אותו לפיד. בנט יכהן בתפקיד עד ספטמבר 2023, ואילו לפיד יעשה זאת עד לנובמבר 2025.

ההחלטה הגיעה לאחר שעד לרגע האחרון דובר על האופציה בה תחבור מפלגת 'ימינה' לליכוד, ולאחר שורת הבטחות של הליכוד לבכירי המפלגה, שיקבלו תפקידים בכירים במידה ויחברו יחד. בין היתר הובטחו להם שישה שריונים עד מקום 36 ברשימה, וכן שלושה תפקידים בכירים בממשלה, כולל תפקיד שר הביטחון.

אילו רק היו חוברים לליכוד, היה בנט מקבל את ראשות הממשלה ברוטציה למשך שנה וחצי, כולל תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה ומשנה לראש הממשלה. למרות זאת, כאמור, הודיע בנט על כך שפניו למפלגת שינוי.

המפלגה שעומד בנט ככל הנראה להקים, תכלול את ממשלת לפיד, מרצ, העבודה והרשימה המשותפת, כאשר ההשבעה בפועל תהיה כבר בשבוע זה.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על כך: "אזרחי ישראל, ידידיי, אוהבי ארץ ישראל, אני חייב לחשוף בפניכם את האמת. אתמול בלילה הגענו לסיכום עם ימינה על ההסכם. ההסכם הזה כולל סעיפים מרחיקי לכת, כולל דברים שהם ממש תקדימיים. הכל במטרה למנוע ממשלת שמאל.

"לתדהמתי", הוסיף נתניהו, "בנט לא מוכן לחתום על זה, והוא רץ לשמאל". עוד הוסיף נתניהו: "רק עכשיו יצאנו ממלחמה וממערכה צבאית. ברור היה תוך כדי המאבק שאי אפשר להילחם בחמאס מתוך ממשלת שמאל. אי אפשר להילחם בפורעים שהיו בתוך הארץ מתוך ממשלת שמאל, ואי אפשר גם להגן על חיילינו מפני העמדה לדין כפושעי מלחמה בהאג מתוך ממשלת שמאל.

"אז מה קרה מאז? עברו כמה ימים, ומשהו השתנה פה? ברור שלא. זהו דבר שהוא נגד כל העקרונות, כל ההבטחות, וכל הדברים שחשובים כדי להבטיח את המדינה שלנו. אי אפשר לעשות כזה דבר".

תגיות:רוטציהלפידבנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה