חדשות בארץ

מועצת האו"ם לזכויות אדם: תוקם ועדת חקירה ל"שומר החומות"; נתניהו: "החלטה מבישה"

מועצת האו"ם לזכויות אדם החליטה להקים ועדת חקירה לבדיקת "פשעי מלחמה" שבוצעו לכאורה על ידי ישראל במהלך מבצע "שומר החומות". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עידוד לטרוריסטים מסביב לעולם"

תקיפה ישראלית בעזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפה ישראלית בעזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה אישרה הערב (חמישי) הקמת ועדת חקירה לבדיקת "פשעי מלחמה" שבוצעו לכאורה על ידי ישראל במהלך מבצע "שומר החומות".

הצעת ההחלטה, שהוגשה על ידי המשלחת הפלסטינית לאו"ם והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, זכתה לתמיכתן של 24 מדינות, ביניהן רוסיה, סין, בחריין וסודאן. תשע מדינות התנגדו ו-14 נמנעו.

על פי נוסח ההחלטה, המנדט של הוועדה יכלול את חקירת "ההפרות לכאורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי וכל ההפרות לכאורה של חוקי זכויות האדם הבינלאומיים עד ל-13 באפריל 2021 ולאחר מכן". ההחלטה אינה מזכירה את חמאס ואת ירי הרקטות לעבר ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות: "ההחלטה המבישה שהתקבלה היום היא דוגמה נוספת לאובססיה האנטי ישראלית הבוטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. פעם נוספת, רוב אוטומטי לא מוסרי במועצה מלבין ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה לתחילה לעבר אזרחים ישראלים, תוך שהוא משתמש באזרחי עזה כמגן אנושי. באותו הזמן, המועצה מציגה כ'צד האשם' דמוקרטיה הפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מאלפי רקטות שנורות ללא הבחנה. הביזיון הזה הופך את החוק הבינלאומי מושא ללעג, ומעודד טרוריסטים מסביב לעולם".

במשרד החוץ אמרו, כי "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום על ידי המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס ומתעלמת לחלוטין מירי של 4,300 טילים על אזרחי ישראל, והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם".

"צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות האבחנה של חמאס. ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כאשר הוא יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתוך עזה לעבר אזרחי ישראל. ההחלטה של המועצה לזכויות אדם מתעלמת מכך לחלוטין".

"מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה", הוסיפו במשרד החוץ. "ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו, ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות האדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו".

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, אמר כי "ההחלטה האנטישמית שקיבלה מועצת זכויות האדם בז'נבה היא החלטה מבישה ובזויה המונעת משנאה ועיוות מוסרי, והתקבלה על ידי רוב המורכב ממדינות שבחלקן המשטרים האכזריים בעולם. המועצה קבעה את תוצאות החקירה עוד לפני תחילתה. ההתעלמות מירי הרקטות לעבר אזרחי ישראל והשוואת מדינה דמוקרטית לארגון טרור מחזקת את חמאס, ומהווה תמיכה בטרור בכל העולם. זוהי חרפה על פני חברי המועצה".

"במקום לעסוק בהפרות זכויות אדם אמיתיות ברחבי העולם, כמו בסוריה ואיראן, המועצה בוחרת שוב ושוב להתמקד בישראל", הצהיר ארדן. "מאז הקמתה, המועצה קיימה 30 מושבים מיוחדים, מתוכם תשעה התמקדו רק בישראל. ההתמקדות האובססיבית במדינה היהודית היחידה בעולם מוכיחה כי המועצה פועלת משיקולים פוליטיים ואנטישמיים ומתוך הטייה ברורה נגד ישראל".

תגיות:האו"םגלעד ארדןשומר החומותמועצת זכויות האדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה