חדשות בארץ

פרצופו האמיתי של מנסור עבאס: "ההפגנות הערביות לגיטימיות"

"רבבות ערבים יצאו להפגנות מחאה לגיטימית שבאה להביע סולידריות ומחאה על ההתגרות בשימוש בכוח בתוך מסגד אל-אקצא ונגד הכוונה לפנות משפחות בשייח' ג'ראח", אומר מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, שיש מי שעדיין מאמינים שביכולתו להיות "שותף לגיטימי"

  • ט"ז סיון התשפ"א
עבאס (צילום: פלאש 90)עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, אמר הבוקר (חמישי): "לנוכח האירועים שהיו בחודש האחרון, רבבות ערבים יצאו להפגנות, והפגנות זו מחאה לגיטימית שבאה להביע סולידריות ומחאה על ההתגרות בשימוש בכוח בתוך מסגד אל-אקצא ונגד הכוונה לפנות משפחות בשייח' ג'ראח".

את הדברים אמר עבאס בדיון שהתקיים בכנסת ודות גל המעצרים לאחר המהומות בערים המעורבות. "מאות אלפי אזרחים יצאו במשך שבועיים להפגנות ותהלוכות בכל היישובים הערבים, אפילו באזורים שלא היינו רגילים לראות בהם הפגנות. אחת ההשלכות היא שהיו אירועים שחרגו מהנורמה והחוק. אין ספק שכולנו מסכימים שמחאה היא לגיטימית במשטר דמוקרטי וזכותם של האזרחים להביע עמדות פוליטיות. מצד שני, כולנו קראנו לשמור על החוק והסדר ולמחות בצורה חוקית".

"אני אישית פעלתי בתחום הזה", הוסיף יו"ר רע"מ. "העמדה ברורה – אנחנו בעד מחאות לגיטימיות ודוחים כל מעשה שהוא פגיעה ברכוש פרטי. כדי לטפל בהשלכות האירועים אנחנו רוצים לברר עם רשויות אכיפת החוק מה תמונת המצב היום, ומה מדיניות האכיפה והטיפול בהשלכות האירועים, ואיך נוכל לקדם גישה של שמירה על החוק מצד אחד, ולתת לאזרחים כולם, יהודים וערבים, להביע מחאה מצד שני ולשמור על מרקם יחסים בין יהודים וערבים. אנחנו מעוניינים לפתור בעיות ולא להשתמש בוועדה הזו כבמה לעוד הסתה, עוד הדרה ושיח שיש בו אלימות".

ניצב משנה יגאל עזרא, ראש מחלקת סיכול פשיעה באגף הסי"ף במשטרה, התייחס לאיסוף כלי הנשק במגזר הערבי, ותיאר את העבודה המורכבת: " העבודה היא קשה מאוד. זה לא שאנחנו עוברים ומסתובבים עם עגלה ואוספים כלי נשק. צריך גם לגבש תשתית ראייתית. הרצון שלנו לגרום לעבריין להיות מאחורי סורג ובריח. מתחילת השנה נתפסו 1,670 כלי נשק. אני יודע שמדברים על עשרות אלפי כלי נשק שנמצאים בחברה הערבית, יש אלפי כלי נשק, לא עשרות אלפי, כ-8,000 עד 10,000 כלי נשק".

"הכוחות החלו במעצרים משמעותיים. עד היום אנחנו עם 1,590 עצורים, מתוכם 1,093 שוחררו. יש 1,299 בגירים, 291 קטינים והוגשו 165 כתבי אישום. המשטרה ניצלה את גיוס המילואים כדי להוציא את המעצרים לפועל. המבצע הזה היה מתוכנן כחלק מאחריות של אגף הסי"ף בראשון ביוני וברגע שהכוח היה ברשותנו התחלנו לבצע מעצרים ובמהלך הפעילות נגד עבריינים נתפסו עשרות כלי נשק ובקבוקי תבערה". כמו כן הוא הסביר כי בעקבות המהות 183 יהודים נעצרו ושמבין כתבי האישום שהוגשו – 8 אחוזים היו כנגד יהודים", הוסיף נצ"מ עזרא.

תגיות:ערביםמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה