חם ברשת

השחקן שטען כי ישראל מבצעת "רצח עם" - התנצל

השחקן האמריקאי מארק רפאלו כתב פוסטים רבים על התנהלות ישראל מול עזה במהלך ימי המבצע "שומר החומות" ואף טען כי מדובר ב"רצח עם". השבוע הוא פרסם התנצלות: "זה לא מדויק"

אא

אחד מהידוענים שמתח ביקורת על ישראל במהלך מבצע "שומר החומות" הוא מארק רפאלו, שחקן קולנוע אמריקאי. רפאלו פרסם פוסטים רבים בחשבון שלו ברשת, בהם טען שישראל ביצעה "רצח עם" במהלך 11 ימי המבצע, ושיתף פוסטים שקוראים לשחרור פלסטין.

אחד הפוסטים שפרסם רפאלואחד הפוסטים שפרסם רפאלו

לרפאלו כ-20 מיליון עוקבים רק באינסטגרם והוא אינו הראשון שניצל את הפלטפורמה כדי להביע את דעותיו על מדיניות ישראל מול עזה. גם השחקנית נטלי פורטמן שנולדה בישראל יצאה נגד המדינה, ובלה חדיד שטענה כי "זה לא קשור לדת, זה לא קשור להפצת שנאה. מדובר בקולוניזציה ישראלית, טיהור אתני, כיבוש צבאי ואפרטהייד על העם הפלסטיני שנמשך כבר שנים".

ב-11 במאי, השווה רפאלו את ישראל לדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. "1500 פלסטינים מתמודדים עם גירוש מירושלים. 200 מפגינים נפצעו. 9 ילדים נהרגו. הסנקציות על דרום אפריקה סייעו לשחרר את הדרום אפריקאים השחורים - זה הזמן לסנקציות על ישראל לשחרור הפלסטינים", כתב באחד הפוסטים. בפוסט אחר כתב כי "מעל ל-30 ילדים נהרגו. אמהות מתות. מאות פצועים. אנחנו על סף מלחמה רחבה. עזה תחת מתקפה".

לאחר הפוסטים השנויים במחלוקת, רפאלו הביע חרטה על התבטאויותיו: "חשבתי על זה ורציתי להתנצל על הפוסטים שהעליתי במהלך הלחימה האחרונה בין ישראל לחמאס, שטענו שישראל מבצעת 'רצח עם'. זה לא מדויק, זה מתסיס, לא מכבד, ונעשה בזה שימוש כדי להצדיק אנטישמיות כאן ומעבר לים. עכשיו זה הזמן להימנע מהפרזה".

ההתנצלותההתנצלות

תגיות:מארק רפאלושומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה