חדשות בארץ

רק אלרגיה? בישראל מעריכים: נסראללה חולה בקורונה

בנאום שנשא לציון 21 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון, נראה מזכ"ל חיזבאללה תשוש וחולה, הרבה להשתעל והתקשה לנאום. גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים, כי הוא נדבק בקורונה

נסראללה, אתמולנסראללה, אתמול
אא

במערכת הביטחון מעריכים כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, חולה בקורונה, כך דווח הערב (רביעי) מפי גורמים ביטחוניים. נסראללה, שנשא אמש נאום לציון 21 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון, נראה תשוש וחולה, הרבה להשתעל והתקשה לנשום.

נסראללה התייחס בנאומו למבצע "שומר החומות" בעזה, ושיגר איום לעברה של ישראל לפיו פגיעה במקומות הקדושים בירושלים תוביל למלחמה אזורית. על אף משוואת ההרתעה החדשה שביקש ליצור מול ישראל, שיעוליו הרבים הם שתפסו את הכותרות בלבנון בפרט ובעולם הערבי בכלל. תומכיו של מנהיג ארגון הטרור השיעי-לבנוני הביעו ברשתות החברתיות דאגה לשלומו, ובנו ג'וואד מיהר להוציא הודעה כי מדובר באלרגיה בלבד.

זה אינו הנאום הראשון בו נסראללה נראה במצב בריאותי מעורער. במספר הופעות מתוקשרות בשבועות האחרונים הוא סבל משיעולים ומקשיי נשימה ודיבור. נסראללה – השוהה בבונקר מזה 15 שנה – מסרב ככל הנראה לעבור בדיקת קורונה, עובדה שמקשה על אבחון מצבו הרפואי.

נסראללה החליט בכל זאת לשאת את נאומו, כדי למנוע את התגברות חרושת השמועות על מצבו. בנוסף, הוא תכנן לנצל את העיתוי – 21 שנים לנסיגה הישראלית מלבנון ומספר ימים לאחר סיום המבצע בעזה – כדי לשדר מסרים תוקפניים ומרתיעים כלפי ישראל. אלא שבצה"ל סבורים, כי הנאום צפוי להיזכר כטעות חמורה של מנהיג חיזבאללה בשל החולשה הרבה שהפגין במהלכו.

 

גנץ: "אם מצפון תיפתח הרעה – לבנון תרעד"

שר הביטחון בני גנץ נשא היום דברים בטקס האזכרה לחללי מערכת שלום הגליל, במהלכם הגיב על המסרים המאיימים ששיגרו נסראללה ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר לעבר ישראל.

"אנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל תמיד, בכל זמן ובכל זירה", הצהיר גנץ. "אם מצפון תיפתח הרעה – לבנון תרעד, וכפי שהוכחנו במבצע שומרי החומות – הבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק ומחוללי הטרור יהפכו לעיי חורבות. בנק המטרות של לבנון גדול ומשמעותי מזה של עזה, והחשבון – אם יהיה צורך – מוכן להגשה. מדינת לבנון היא שתישא באחריות לכל תוקפנות שתבוא מצידה".

בהתייחסו לחזית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, אמר גנץ: "מה שהיה אינו מה שיהיה. אנו שואפים שעזה תשקוט, תשוקם בסיוע העולם והרשות הפלסטינית מבין ההריסות, בתנאי שהבנים ישובו הביתה, וכולם ייהנו מפירות הצמיחה. אבל אם בחמאס יבחרו למנוע מתושבי עזה את השיקום ולפגוע באזרחי ישראל – נפעל עד שנגיע לשקט שישרת את כולם. אין דרך אחרת".

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה