חדשות בארץ

בדרך להקמת ממשלת שמאל? 'יש עתיד' ו'מרצ' הגיעו להסכמות בנושאי דת ומדינה

בעוד שבוע מסתיים המנדט שקיבל יאיר לפיד להקמת הממשלה, והבוקר מפרסמות מפלגות 'יש עתיד' ומרצ כי הגיעו להסכמות בסעיפים קואליציוניים רבים

  • ט"ו סיון התשפ"א
לפיד והורוביץ (צילומים: פלאש 90)לפיד והורוביץ (צילומים: פלאש 90)
אא

הבוקר (רביעי) הודיעו מפלגות 'יש עתיד' ו'מרצ' כי הגיעו להסכמות בסעיפים קואליציוניים על מנת להקים ממשלה. בין הדברים שסיכמו עליהם שתי המפלגות הן: הסכמות בנושאי דת ומדינה, הגדלה משמעותית של תקציב הבריאות, שכוללת הרחבה של סל התרופות ותוספת תקנים למערך הרפואה ובריאות הנפש. כן סוכם על מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופית.

בהודה משותפת של שתי המפלגות נכתב: "במהלך היום סוכמו הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת מרצ ומפלגת יש עתיד. במסגרת המו״מ הגענו להסכמה על עיקר קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים.

"הגדלה דרמטית של תקציב הבריאות הכוללת הרחבת סל התרופות, ותוספת תקנים משמעותית למערך הרפואה ורפואת הנפש, כולל קיבוע תקני הקורונה.

"בנוסף הוסכם כי יחוקק חוק למאבק במשבר האקלים עם יעדים שאפתניים לצמצום פליטות פחמן, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופי.

"כמו כן הוחלט שבין יתר התפקידים המשרד לשיתוף פעולה אזורי יהיה באחריות סיעת מרצ. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה", לשון הודעת המפלגות.

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות:

תגיות:ממשלהיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה