חדשות בארץ

נתניהו: "אם חמאס יתקוף את ישראל – התגובה שלנו תהיה עוצמתית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שהגיע לביקור ראשון בישראל. בהצהרה משותפת עם נתניהו, אמר בלינקן כי ארצו מחויבת לביטחונה של ישראל ולתמיכה בשיקומה ההומניטרי של רצועת עזה

נתניהו ובלינקן, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ובלינקן, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, נועד היום (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה משותפת לאחר פגישתם, הודה נתניהו לנשיא ג'ו ביידן ולבלינקן על תמיכתם בזכותה של ישראל להגנה עצמית, והבהיר: "אם חמאס יפר את הרגיעה ויתקוף את ישראל – התגובה שלנו תהיה עוצמתית". הוא ציין, כי דן עם בלינקן בדרכים למנוע את התחמשותו מחדש של חמאס.

"דנו בנושאים אזוריים רבים, אך אין נושא גדול יותר מאיראן", הוסיף נתניהו. "אני מקווה שארצות הברית לא תחזור להסכם הגרעין, כי אנו מאמינים שהוא סולל לאיראן את הדרך להשיג נשק גרעיני עם לגיטימציה בינלאומית. ישראל תמיד שומרת על זכותה להגן על עצמה מול משטר המחויב להשמדתנו".

נתניהו הדגיש, כי יש לעבוד יחד להרחבת הנורמליזציה בין ישראל ובין העולם הערבי והמוסלמי ולהעמקת הסכמי אברהם: "דנו גם כיצד לשפר את את חייהם של הפלסטינים ולשפר את המצב ההומניטרי בעזה, כולל סוגיית החזרתם של החיילים והאזרחים שלנו, וכן כיצד לבנות צמיחה כלכלית ביו"ש בשיתוף פעולה בינלאומי".

"הנשיא ביידן צדק לחלוטין כשאמר שלא יהיה שלום עד שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינה יהודית", הצהיר ראש הממשלה. "זו נקודת המפתח".

בלינקן אמר, כי ביידן ביקש ממנו להגיע לאזור לצורך ארבע סיבות: "להפגין את מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, להתחיל לעבוד להשגת יציבות גדולה יותר ולהפחתת מתחים, לתמוך בסיוע הומניטרי דחוף ושיקום לעזה, ולהמשיך לבנות את היחסים שלנו עם הפלסטינים והרשות הפלסטינית".

"הדגשתי בפני ראש הממשלה את מה שהנשיא ביידן הבהיר לאורך סבב האלימות: ארצות הברית תומכת לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול התקפות, כמו ירי חסר הבחנה של אלפי רקטות על ידי חמאס. עבור הנשיא, המחויבות הזאת אישית ועמוקה. הוא אחד התומכים החזקים של ישראל במשך 50 שנה".

"היו לנו דיונים מפורטים על צורכי הביטחון של ישראל, כולל חידוש המלאי של מיירטי כיפת ברזל. זה כולל גם התייעצות קרובה עם ישראל, כפי שעשינו היום, בנוגע למשא ומתן המתמשך בווינה על חזרה אפשרית להסכם הגרעין, כשם שבמקביל אנו ממשיכים לעבוד יחד מול פעולותיה של איראן לפגיעה ביציבות האזור".

בלינקן הבהיר כי "ארצות הברית תפעל לגייס סיוע בינלאומי לשיקום עזה. נעבוד יחד עם השותפים שלנו כדי להבטיח שחמאס לא ירוויח מממאצי השיקום. אנו מאמינים שפלסטינים וישראלים זכאים בשווה לחיות בביטחון וליהנות מחופש, דמוקרטיה וכבוד".

בסיום דבריו התייחס בלינקן להתפרעויות בתוך שטחה של ישראל: "ריפוי הפצעים מצריך מנהיגות. בארצות הברית חווינו עלייה מזעזעת של התקפות אנטישמיות. כפי שהנשיא ביידן אמר אתמול, הן נתעבות ועליהן להיפסק. יש עבודה רבה לפנינו כדי להשיב את התקווה, הכבוד והאמון בין קהילות. עלינו להכפיל את מאמצינו כדי לשמר את השלום ולשפר את חיי הישראלים והפלסטינים".

במהלך ביקורו בישראל, הראשון מאז נכנס לתפקידו כמזכיר המדינה, צפוי בלינקן להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין, שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ. לאחר מכן הוא יסע לרמאללה, וייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בהמשך מסעו באזור הוא יבקר במצרים ובירדן.

תגיות:חמאסרצועת עזהאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה