חדשות בארץ

משפט נתניהו: הרצוג הכתיב לישועה כותרת על נצחונו בפריימריז

בחקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נחשף כי הוא פעל לסייע ליו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק הרצוג. ההגנה טוענת, כי בניגוד לדבריו ישועה התערב באופן יזום בתכנים שנגעו לפוליטיקאים שונים

אילן ישועה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אילן ישועה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, של אילן ישועה, העד המרכזי מטעם התביעה בתיק 4000.

במהלך חקירתו הנגדית של ישועה, חשפה עורכת הדין מיכל עוזר רוזן, פרקליטתה של איריס אלוביץ', התכתבות משנת 2013 בין ישועה ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק הרצוג, שהתקיימה לאחר שהרצוג ניצח את שלי יחימוביץ' בבחירות לראשות המפלגה. הרצוג כתב לישועה: "אשמח שהכותרת תהיה 'ניצחון מוחץ להרצוג למרות ההתקפות נגדו'". בהמשך הדברים הוא כינה את יחימוביץ' בכינוי גנאי. ישועה השיב: "בסדר, מטפל. אני בהוואי אבל אנחה את אבי (אלקלעי, עורך וואלה)". בהמשך כתב: "שלח לי עוד חומר ונכין אייטם גדול על הניצחון".

רוזן עוזר הציגה בדיון התכתבויות נוספות בין ישועה והרצוג, וטענה כי עולה מהן שישועה פעל לסייע לפוליטיקאים שונים על אף שהכחיש זאת. באחת ההתכתבויות, שנעשתה לאחר חקירה שעבר הרצוג במשטרה, כתב לו ישועה: "אם אתה צריך משהו דבר איתי בכל עת בלי היסוס. בטוח בצדקתך". בתגובה לציטוטים שהביאה הסנגורית, טען ישועה כי מדובר ב"מקרה נדיר" וכי אין לו חברות אישית עם הרצוג.

לאורך החקירה הנגדית, טענו רוזן עוזר ועורך הדין ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ', כי ישועה התערב באופן יזום בתכנים שנגעו לאנשי עסקים ולפוליטיקאים שונים, בכפוף לאינטרסיו האישיים. זאת בניגוד לטענתו בחקירה הראשית, לפיה אולץ להטות את הסיקור באתר לטובת ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו. על פי לוח הזמנים המסתמן, מחר יחלו פרקליטיו של נתניהו את חקירתו הנגדית של ישועה.

בעקבות הדיווחים מבית המשפט, פרסם הרצוג – המתמודד בימים אלו על תפקיד נשיא המדינה – הודעת התנצלות פומבית בפני יחימוביץ': "הבוקר פורסמו דברים שאמרתי בלהט מאבק פוליטי יצרי ב-2013 על שלי יחימוביץ', שכנגדה התמודדתי בפריימריז אותה עת. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות יותר ופחות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה סוערת והתקדמנו הלאה. אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה וגם ציבורית על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".

תגיות:יצחק הרצוגתיק 4000אילן ישועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה