חדשות בארץ

גנץ הכריז על חברות לחלפנות כספים בעזה כארגוני טרור

שר הביטחון בני גנץ הכריז על שתי חברות עזתיות, שסייעו להעברת עשרות מיליוני דולרים מאיראן לחמאס, כארגוני טרור. גנץ: "נמשיך לפגוע בציר איראן-חמאס, ולקטוע את שרשרת העברת הכספים לזרוע הצבאית של ארגוני הטרור"

אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הכריז הבוקר (שלישי) על שתי חברות עזתיות להחלפת כספים כארגוני טרור, וזאת בהמלצת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) הפועל במשרדו.

שתי החברות – חלפנות "אל-מרכזיה לל-צראפה" ("אל-מותחדון" לשעבר) ו"ערב אל צין" – נמצאות בבעלותו של זהיר יונס שמלח', חלפן כספים מרצועת עזה. ממידע מודיעיני שנאסף על ידי אגף המודיעין בצה"ל, עולה כי החל משנת 2019 החברות מסייעות להעברת כספים לחמאס, ובפרט לזרוע הצבאית של ארגון הטרור, בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים.

כספים אלו, שמקורם באיראן, ניתנים במסגרת התמיכה של כוח קודס בארגוני טרור הפועלים נגד מדינת ישראל. הכספים מועברים בסיוע ישיר של החברות, במודעות מלאה של העומדים בראשן, תוך שימוש במנגנון ה'חוואלה', כמו גם באמצעים וקשרים נוספים העומדים לרשותן, לטובת מימונו של חמאס. "נמשיך לפגוע בציר איראן-חמאס, ולקטוע את שרשרת העברת הכספים לזרוע הצבאית של ארגוני הטרור", אמר השר גנץ.

במשרד הביטחון ציינו, כי הכרזתו של גנץ, מכוח סמכותו בחוק המאבק בטרור, נועדה להוות "נדבך נוסף במניעת התעצמות הזרוע הצבאית ומניעת שיקומה מהנזקים הכבדים שנגרמו לה כתוצאה ממבצע 'שומר החומות'".

"הכרזה זו מעבירה מסר ברור וחד לציבור הסוחרים ברצועת עזה, לפיה כל פעילות כלכלית שתתבצע באמצעות החברות בבעלות שמלח' תוביל לנקיטת סנקציות כלכליות תקיפות ולמניעת סחר לרצועה וממנה. ההכרזה אף יכולה להביא להגבלת ומניעת הפעילות בעולם של חברות אלו מבחינה פיננסית ועסקית".

"שר הביטחון יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי למנוע כל פעילות כלכלית של החברות המוכרות והעומדים בראשן, במעברי הגבול ובעולם, וימנע מחברות ואנשי עסקים לממן ארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל", לשון הודעת משרד הביטחון.

תגיות:איראןחמאסרצועת עזהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה