חדשות בארץ

יש עתיד וישראל ביתנו: סוכמו כל הסעיפים בהסכם הקואליציוני

ישראל ביתנו ויש עתיד הודיעו, כי הושגו הסכמות בכל סעיפי ההסכם הקואליציוני, כולל בנושא דת ומדינה. במידה והגוש להחלפת נתניהו יקים ממשלה, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יכהן כשר האוצר

ליברמן ולפיד, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ליברמן ולפיד, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ישראל ביתנו ויש עתיד הודיעו הבוקר (שלישי) כי צוותי המשא ומתן הגיעו במהלך הלילה לסיכומים בנוגע לכל הסעיפים בהסכם הקואליציוני. בהודעה משותפת שפרסמו שתי המפלגות צוין, כי הושגו הוסכמות על קווי היסוד של הממשלה, וכן הסכמות בנושא דת ומדינה.

על פי ההודעה, הושגה גם הסכמה על חוק פרויקטים לאומיים, במסגרתו יוקמו שני בתי חולים נוספים בנגב ובגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ומספר פרויקטים לאומיים נוספים.

במסגרת ההסכם, שיצא לפועל במידה והגוש להחלפת נתניהו יצליח להקים ממשלה, יקבל יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את תיק האוצר. המפלגה תקבל שני תיקים נוספים, ביניהם התיק לפיתוח הנגב והגליל, ונציגה יעמוד בראש ועדת הכספים.

ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נותרו שמונה ימים להשלמת משימת הרכבת הממשלה. בחדשות 12 דווח אמש, כי הוא פועל לקידום הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-24, באמצעות חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ. מחד, צעד זה נועד לסכל את האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יקים ממשלה בתקופת 21 הימים בהם המנדט יעבור לכנסת. מאידך, מדובר במהלך שמכוון להפעיל לחץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט, שאינו מעוניין בבחירות חמישיות, להצטרף לקואליציה של מתנגדי נתניהו. על פי הדיווחים, בשלב זה לא מתקיים משא ומתן בין יש עתיד וימינה. בנט אמר אתמול לחברי סיעתו, כי האפשרות להקמת 'ממשלת שינוי' ירדה מהפרק.

תגיות:יש עתידישראל ביתנובחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה