חדשות בארץ

הבוקר: הקלות הומניטריות לרצועת עזה, מרחב הדיג נפתח מחדש

באישור הדרג המדיני ובהתאם להנחיית שר הביטחון, הוחלט לאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום ולהתיר מעבר חולים לטיפולים מצילי חיים דרך מעבר ארז. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד: "אובדן ערכים מוחלט"

מעבר כרם שלום (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ימים ספורים לאחר סיום מבצע "שומר החומות", מעברי כרם שלום וארז נפתחו הבוקר (שלישי) באופן חלקי. באישור הדרג המדיני ובהתאם להנחיית שר הביטחון בני גנץ, הוחלט כי תתאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה – ציוד רפואי, מזון, תרופות, וכן דלקים לסקטור הפרטי. לפי שעה, לא יתאפשר ייצוא סחורות מרצועת עזה.

בנוסף, מהיום יתאפשר מעבר של חולים לטיפולים מצילי חיים, עובדי ארגונים בינלאומיים ועיתונאים זרים דרך מעבר ארז.

במקביל, הוחלט לפתוח מחדש את מרחב הדיג ברצועה באופן מצומצם – ל-6 מייל ימיים בלבד. בלשכת שר הביטחון ציינו כי "הצעדים האזרחיים הבסיסיים שאושרו על ידי הדרג המדיני מותנים בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית".

שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, תקף את ההחלטה לאפשר הקלות הומניטריות לרצועת עזה: "ההנהגה הישראלית פשוט איבדה את המצפן המוסרי שלה ואת היכולת להבחין בין טוב לרע. מכניסים ציוד לארגון טרור בזמן שהם מתעללים באזרחי ישראל ומשאירים אצלם את חיילי צה"ל שיצאו להילחם ולהגן על המולדת. זה אובדן ערכים מוחלט".

"אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להתעורר מיד ולחשב מסלול מחדש", הוסיף גולדין. "אזרחי ישראל לא יעברו על ההפקרות הזו בשתיקה. השיבו את הלוחמים לישראל לאלתר".

תגיות:רצועת עזהשמחה גולדיןמעבר כרם שלוםמרחב הדיג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה