חדשות בארץ

נתניהו: ראש המוסד הבא – דוד ברנע

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מינויו של סגן ראש המוסד, דוד (דדי) ברנע, לראש הארגון, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר כי אין עוד מניעה משפטית למינוי

ברנע (משמאל), נתניהו ויוסי כהן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)ברנע (משמאל), נתניהו ויוסי כהן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

(וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני), כי ראש המוסד הבא הוא דוד (דדי) ברנע. הודעתו נמסרה לאחר שהבוקר אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אין מניעה משפטית למינוי.

נתניהו הודיע כבר בסוף 2020 על כוונתו למנות את ברנע לתפקיד ראש המוסד, והוועדה המייעצת למינויים בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג אישרה את המינוי. אלא שמנדלבליט קבע באותה עת, כי לנוכח הכללים הנוגעים לפעילות הממשלה בתקופת בחירות, לא ניתן למנות את ברנע במינוי קבע. לאחר בחינה מחודשת של הסוגיה, ומשהתברר כי ככל הנראה לא תוקם ממשלה חדשה עד למועד סיום כהונתו של ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, הכריע היועץ כי לא קיימת עוד מניעה משפטית למינויו של ברנע. עם זאת, הוא ציין בהחלטתו כי עדיף היה, מבחינה משפטית, למנות את ברנע לתקופה קצרה לתפקיד ממלא מקום ראש המוסד.

נתניהו בישר על המינוי החדש וחשף את זהותו של ברנע במהלך טקס, בו העניק, יחד עם כהן, את פרס ראש הממשלה למבצעי מוסד. "'המעז מנצח'",  אמר בנאומו בטקס, "אבל מישהו צריך להעז לאשר את הדברים שהמעז מביא בפניו, וזה נעשה יותר ויותר קשה. כל מבצע הוא יותר נועז, דמיוני ומטורף מקודמו. המבצעים האלה, שהם חובקי עולם, תרתי משמע, מבוצעים על ידי כל אחד ואחת מכם, בשילוב זרועות וכוחות עם כל הגורמים ובהובלה שלך, יוסי".

"אני מודיע על מינויו של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא – הקבוע, כדי שהמוסד ומדינת ישראל ימשיכו בדרך ההישגים להבטיח את ביטחון ישראל", הוסיף נתניהו. "המשימה הראשונה של כל אחד מכם היא למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני. זו משימת העל. אני מאוד מעריך את ידידתנו ארצות הברית, שעומדת לצידנו הרבה שנים. זהו חלק מנדבך הביטחון הלאומי שלנו. אבל יכול להיות מצב שבו היעד העליון שלנו – להבטיח שהאייתוללות לא יפסיקו את הקיום בן אלפי השנים של העם היהודי – יחייב אותנו להחליט החלטות אמיצות ועצמאיות. מדינת ישראל לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. בכל מצב – עם הסכם, בלי הסכם – אנחנו נעשה הכל כדי למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני, כי מדובר בקיום שלנו. זו המשימה הראשונה שלכם". 

ראש המוסד היוצא בירך את מחליפו ואיחל לו הצלחה בתפקיד. הוא הוסיף, כי הוא משוכנע שברנע יעשה חיל וימשיך להוביל את המוסד להצלחות מבצעיות ולהישגים משמעותיים.

ברנע שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל. הוא התגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף, ושובץ באגף מבצעי. בהמשך, פיקד על יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל. בין השנים 2019-2013 הוא פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו ארבעה פרסי ביטחון ישראל. בשנת 2019 מונה ברנע לסגן ראש המוסד. הוא ייכנס לתפקידו כראש המוסד בתחילת חודש יוני, עם תום כהונתו של כהן. לברנע תואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק, ובעבר שימש כמנהל עסקי בכיר בבנק להשקעות בארץ.

תגיות:יוסי כהןהמוסדדוד ברנע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה