חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "משימה אחת לא הושלמה – השבת הבנים הביתה"

בפקודת יום לחיילי צה"ל ומפקדיו לסיכום מבצע "שומר החומות", אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי "חמאס עשה טעות קשה כשהחליט לפתוח בירי רקטי לעבר מדינת ישראל ואזרחיה ושילם על כך מחיר כבד"

כוכבי (צילום: דובר צה"ל)כוכבי (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, פרסם הבוקר (שני) פקודת יום לחיילי צה"ל ומפקדיו, לסיכום מבצע "שומר החומות", בה אמר כי "המבצע הסתיים לאחר עשרה ימי לחימה בהישגים צבאיים מובהקים לצה"ל ולמדינת ישראל. חמאס עשה טעות קשה כשהחליט לפתוח בירי רקטי לעבר מדינת ישראל ואזרחיה, ושילם על כך מחיר כבד".

כוכבי ציין כי "לאורך ימי המבצע, האויב הופתע פעם אחר פעם בסדרה של מהלומות רב-ממדיות שהוציאו אותו משיווי המשקל ושללו ממנו יכולות ונכסים משמעותיים. פעלנו בעוצמה אבל שמרנו על ערכינו, עשינו מאמץ רב למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ולחמנו בצורה מקצועית ומוסרית".

"עיניים רבות בכל רחבי המזרח התיכון עקבו אחר היכולת המבצעית והמודיעינית של צה"ל וההכרה בעוצמתו של צה"ל ובנחישותו התעצמה", הוסיף הרמטכ"ל. הוא הדגיש, עם זאת, כי "לצד כל המשימות שבהם צה"ל עמד בהצלחה, משימה אחת לא הושלמה והיא השבת הבנים הביתה – זו אחריותו של צה"ל, ולא ננוח עד שנמלא גם את המשימה הזו".

הרמטכ"ל ביקר אתמול בחטיבת המבצעים, באגף המודיעין, בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף, במסגרת ביקורים שיקיים השבוע ביחידות שפעלו במהלך מבצע "שומר החומות". "חמאס פגש מבצע שהייתה בו עוצמת תקיפה חזקה ביותר, והייתה בו גם הגנה חזקה ביותר", אמר. "כשאני אומר עוצמה אני מתכוון לכמות המטרות, לקצב התקיפה, לאיכות המטרות ולשיטות שבהם פעלנו. לסכל פעם אחר פעם בתת-קרקע אויב ולהרוג כך עשרות פעילי טרור – זו יכולת גבוהה ביותר. הוא גם פגש הגנה חזקה מאוד: הוא לא הצליח לבצע את הפיגועים שתכנן – באוויר, בים, ביבשה ואפילו בסייבר".

"לצד כל ההישגים האלה, אנחנו חייבים להישאר ביקורתיים כלפי עצמנו, להישאר צנועים ולקיים תהליך למידה ושיפור של כל מה שצריך שיפור, שינוי והתאמה", הצהיר כוכבי. "במקום שהיינו טובים אנחנו רוצים להיות טובים מאוד, במקום שהיינו טובים מאוד אנחנו רוצים להיות מצוינים".

"אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד לכל יחידות צה"ל שלקחו חלק במבצע הזה, ועשו זאת בצורה יוצאת מן הכלל. הסתובבתי בין רוב היחידות, ראיתי נחישות, יצירתיות, מסירות, מקצוענות, ולמעלה מהכול – ראיתי את ההזדהות ואת צדקת הדרך שיש לאנשים במה שאנחנו עושים", סיכם הרמטכ"ל.

תגיות:צה"לשומר החומותאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה