חדשות בריאות

אדלשטיין: הגבלות הקורונה יבוטלו בשבוע הבא – למעט עטיית המסכות בחללים סגורים

לאחר התייעצות עם בכירי משרדו, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מגבלות הקורונה יבוטלו החל מיום שלישי הבא, וזאת לנוכח שיעור התחלואה הנמוך השומר מזה זמן רב על יציבות. חובת עטיית המכות בחללים סגורים תישאר בשלב זה בתוקף, אולם אנשי המקצוע ידונו בשבועיים הקרובים האם לבטלה. אדלשטיין: "ישראל חוזרת לשגרה"

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון), כי לא יבקש להאריך את מגבלות הקורונה שיפקעו ביום שלישי הבא (ה-1 ביוני). המשמעות היא שהחל מאותו יום, יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.

החלטתו של אדלשטיין התקבלה לאחר התייעצות עם בכירי משרדו, וזאת לנוכח התחלואה הנמוכה השומרת על יציבות מזה זמן רב, על אף פתיחה רחבה מאוד של המשק ומערכת החינוך. בשבועיים הקרובים יקיימו אנשי המקצוע דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים. עד להחלטה אחרת חובה זו תישאר בתוקף.

בהודעת משרד הבריאות הודגש, כי המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל לא יבוטלו, ובמידת הצורך אף יוחמרו.

"ישראל חוזרת לשגרה", מסר אדלשטיין. "לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות – קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות – ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

"משרד הבריאות גיבש לאורך הדרך מתווים לפתיחה מדורגת וזהירה של המשק, שאפשרו שמירה על נתוני תחלואה נמוכים לאורך זמן. כעת לשמחתי ניתן מבחינה בריאותית לבטל את הצורך בתו ירוק ואת מגבלות התו הסגול. המשק ואזרחי ישראל יקבלו אוויר נוסף לנשימה".

אדלשטיין הבהיר, כי "החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית': משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל, וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות – ניאלץ לחזור אחורה".

"אני קורא לאזרחי ישראל לא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה, ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות. גם במדינות שניתן לטוס אליהן – חשוב להקפיד על ריחוקים חברתיים. עם החזרה לישראל – מוטלת החובה להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות. היוותרות מצב תחלואה נמוך תלויה בנו", סיכם אדלשטיין.

על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות, בשיא תחלואת הקורונה היו למעלה מ-10,000 חולים ביום, בעוד שאתמול אובחנו 12 בלבד. בשיא המגפה, עמד ממוצע התחלואה על יותר מ-8,600 חולים; נכון לאתמול עמד ממוצע זה על 27 בלבד. מספר החולים הקשים בשיא התחלואה עמד על 1,228, בעוד היום הוא עומד על 59. מספר החולים הפעילים מסתכם היום ב-510, בעוד בשיא היו כ-88 אלף חולים פעילים. שיעור התחלואה בשיא המגפה עמד על כ-10% מאומתים, בעוד כעת הוא נע סביב 0.1-0.2%.

השיפור המשמעותי בנתוני התחלואה בא לידי ביטוי גם בתפוסת מחלקות הקורונה בבתי החולים: ב-22 בתי חולים אין אף חולה קורונה, בחמישה בתי חולים התפוסה עומדת על 1%, בבית החולים הלל יפה בחדרה ישנם 3% תפוסה, ובבית החולים רמב"ם בחיפה – 4% תפוסה. בית החולים "העמוס" ביותר הוא הסקוטי – עם 9% תפוסה. בכל רחבי הארץ אין אף איש צוות רפואי הנמצא בבידוד.

באשר לקצב ההתחסנות בישראל, עד כה 5,440,000 איש התחסנו לפחות במנה אחת, ו-5,113,000 קיבלו גם את המנה השנייה. בקרב בני ה-50 ומעלה שיעור המחוסנים או המחלימים עומד על 92%.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה