חדשות בארץ

כ"ץ: "דין שדרות ואשקלון כדין תל אביב וירושלים"

בריאיון לכאן ב', אמר שר האוצר ישראל כ"ץ כי "על כל פגיעה בדרום יהיו סיכולים ממוקדים בראשי חמאס, כולל יחיא סינוואר". על סוגיית השבויים והנעדרים: "חשוב שלא תהיה שום הידברות על שיקום אזרחי בלי שהנושא יהיה על הפרק"

יירוטי כיפת ברזל (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)יירוטי כיפת ברזל (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר הבוקר (ראשון) כי ארגון חמאס הוכה "מכה קשה, חסרת תקדים". בריאיון לאריה גולן בכאן ב', שיבח כ"ץ את תפקודו של צה"ל, שלדבריו "ביצע בצורה מופתית את כל התוכניות שהוכנו במשך שנים".

כ"ץ הבהיר, כי "כעת המבחן הוא ביישום מדיניות חדשה וברורה: דין שדרות ואשקלון כדין תל אביב וירושלים. לא הוכרזה מדיניות כזאת בעבר. על כל פגיעה בדרום יהיו סיכולים ממוקדים בראשי חמאס, כולל יחיא סינוואר, ומכת אש על מטרות חמאס בעזה. שלא יאיימו עלינו בירי על תל אביב – אנחנו נמנע ירי על שדרות ועל כל מקום אחר. שיהיה ברור – אם יירה טיל בגלל מכת ברק בלילה או על ידי סוררים, סינוואר וחבריו ישלמו בראשם".

בהתייחסו לסוגיית השבויים והנעדרים, הדגיש כ"ץ כי "חשוב שלא תהיה שום הידברות על שיקום אזרחי בלי שנושא זה יהיה על הפרק בראש ובראשונה. כל המדיניות כלפי חמאס צריכה להיות נוקשה יותר. צריך לדון, יחד עם ארצות הברית וגורמים אחרים, ולראות איך ישראל לא מסייעת לחמאס לעבור את המשברים ההומניטריים. חייבים ללוות את זה בפתרון כולל, ושום דבר לא יקרה לפני החזרת הנעדרים והשבויים. החמאס הפסיד, ויש מחיר להפסד".

שר הביטחון בני גנץ הבהיר בסוף השבוע, כי ראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה נמצאים על הכוונת של ישראל. "אין להם תעודת ביטוח בשום נקודת זמן קדימה", אמר בריאיון לכאן חדשות. הוא הוסיף, כי האפשרות של כיבוש רצועת עזה ומיטוט חמאס אינה נשללת. "אני לא אומר שזאת אופציה שלא תתממש יום אחד, זה יכול להיות. אבל טוב אנחנו עושים שאנחנו מנסים למצות מדרגות פעולה אחרות. אנחנו פועלים באחריות מדינית וביטחונית כאחד. אפשר לכבוש את רצועת עזה, אם יום אחד נצטרך לעשות את זה – נעשה את זה".

"עזה לא הולכת לשום מקום, ואנחנו בוודאי שלא הולכים לשום מקום", הצהיר גנץ. "אני מתכוון שמדיניות התגובה של צה"ל תוחמר עוד יותר אם צריך, כך שנשתדל ככל שאפשר שהסבב הבא יתרחק עד כדי שלא יתרחש. הוא יכול לקרות. ככל שיאתגרו אותנו, נמשיך להילחם".

באשר לסוגיית השבויים והנעדרים, אמר שר הביטחון כי המבצע יצר "הזדמנות טובה יותר" לקדמה: "לא הפסקנו את המערכה להשבת הבנים בשיטות כאלה ואחרות, בעסקאות כאלה ואחרות. נצטרך לקבל החלטה מדינית על מה אנחנו מסכימים ועל מה לא. הם צריכים להבין שהם לא יוכלו לראות שיקום ופעילות הומניטרית מעל לגובה ההכרחי, אלא אם כן הבנים יושבו הביתה".

תגיות:ישראל כ"ץחמאסבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה