חדשות בארץ

חדשות השבת: גנץ איים על חמאס, סינוואר יצא מהבונקר

סוכל ניסיון חדירה של חוליית חמאס לפני תחילת הפסקת האש, ונעצר חשוד נוסף בהשלכת בקבוק התבערה ביפו. כל מה שחשוב לדעת

אא

הפסקת האש, שנכנסה אתמול (שישי) לתוקף לאחר 11 ימי לחימה, נשמרה לאורך כל סוף השבוע. מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נראה היום בפומבי, לראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות" ברצועה. סינוואר, שיצא אל השטח לאחר ימים ארוכים של הסתתרות בבונקר, נראה יחד עם בנו של באסם עיסא, אחד מבכירי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור שחוסל במהלך סבב הלחימה.

שר הביטחון בני גנץ הבהיר בסוף השבוע, כי ראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה נמצאים על הכוונת של ישראל. "אין להם תעודת ביטוח בשום נקודת זמן קדימה", אמר בריאיון לכאן חדשות. הוא הוסיף, כי האפשרות של כיבוש רצועת עזה ומיטוט חמאס אינה נשללת. "אני לא אומר שזאת אופציה שלא תתממש יום אחד, זה יכול להיות. אבל טוב אנחנו עושים שאנחנו מנסים למצות מדרגות פעולה אחרות. אנחנו פועלים באחריות מדינית וביטחונית כאחד. אפשר לכבוש את רצועת עזה, אם יום אחד נצטרך לעשות את זה – נעשה את זה".

"עזה לא הולכת לשום מקום, ואנחנו בוודאי שלא הולכים לשום מקום", הצהיר גנץ. "אני מתכוון שמדיניות התגובה של צה"ל תוחמר עוד יותר אם צריך, כך שנשתדל ככל שאפשר שהסבב הבא יתרחק עד כדי שלא יתרחש. הוא יכול לקרות. ככל שיאתגרו אותנו, נמשיך להילחם".

באשר לסוגיית השבויים והנעדרים, אמר שר הביטחון כי המבצע יצר "הזדמנות טובה יותר" לקדמה: "לא הפסקנו את המערכה להשבת הבנים בשיטות כאלה ואחרות, בעסקאות כאלה ואחרות. נצטרך לקבל החלטה מדינית על מה אנחנו מסכימים ועל מה לא. הם צריכים להבין שהם לא יוכלו לראות שיקום ופעילות הומניטרית מעל לגובה ההכרחי, אלא אם כן הבנים יושבו הביתה".

שלוש שעות לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש, סיכלו כוחות צה"ל ניסיון של חוליית חמאס לחדור לשטח ישראל דרך מנהרה ולפגוע בחיילים. כך פורסם בחדשות 12. לאחר שהחוליה זוהתה ומיקומה המדויק אותר, היא סוכלה על ידי חיל האוויר.

המשטרה עצרה חשוד נוסף בהשלכת בקבוק התבערה לבית פרטי בשכונת עג'מי ביפו, אירוע בו נפצעו נער ערבי בן 12 באורח קשה ואחותו הקטנה באורח קל. החשוד הינו ערבי בן 30 תושב העיר, אחיו של החשוד המרכזי בפרשה שנעצר לפני מספר ימים. מבית החולים שיבא נמסר כי מצבו של הנער, מוחמד גינטזי, שנכווה מבקבוק התבערה מוגדר כעת טוב. הוא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומתקשר עם הצוות המטפל ובני משפחתו.

שבוע וחצי לפני פקיעת המנדט של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פורסם בכאן חדשות כי בגוש להחלפת נתניהו מתכוונים להציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט לחזור למשא ומתן ולהיות שני ברוטציה בתפקיד ראש הממשלה. ברשימה המשותפת הבהירו, כי אם בנט יפעל שוב לכינון ממשלת רוטציה עם לפיד בראשותו – הם יצביעו נגדה.

במפלגת הציונות הדתית פתחו אתמול בקמפיין, שנועד להפעיל לחץ על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער במטרה לשכנעו להצטרף לממשלת ימין ולזנוח את הכוונה לחבור לממשלה עם מפלגות השמאל. המסר, הפונה לסער ולחברי מפלגתו, נושא את הכותרת "מה לכם ולשמאל, ממשלת ימין צו השעה".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה בפנים הארץ ובהרים. ביום שני תחול עלייה עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר במרכז ודרום הארץ. בצפון הארץ ייתכן גשם מקומי.

בימים שלישי ורביעי מזג האוויר יהיה דומה, עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

תגיות:חמאסבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה