חדשות בארץ

נתניהו: המל"ט שיורט לפני יומיים – נשלח על ידי איראן

בפגישה עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הציג בפניו ראש הממשלה בנימין נתניהו שבר של המל"ט ואמר כי מדובר במל"ט חמוש שנשלח על ידי הכוחות האיראניים מעיראק או מסוריה: "זה אומר הכל על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם – איראן"

נתניהו ושר החוץ הגרמני מאס (צילום: קובי גדעון, לע"מ) נתניהו ושר החוץ הגרמני מאס (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף היום (חמישי), כי המל"ט שיורט לפני יומיים באזור עמק המעיינות שבצפון בקעת הירדן היה חמוש, ונשלח על ידי איראן.

בפגישה שקיים בקריה בתל אביב עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, שהגיע לביקור בישראל, הציג בפניו נתניהו אחד משבריו של המל"ט האיראני: "בזמן שאנו עסוקים בלחימה, לפני כמה ימים, איראן שלחה מל"ט חמוש לתוך ישראל מעיראק או מסוריה", אמר בתום הפגישה. "הכוחות האיראניים שיגרו מל"ט חמוש, שכוחותינו יירטו בגבול בין ישראל לירדן. אני חושב שזה אומר הכל על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם – איראן".

נתניהו ציין כי פגישתו עם מאס הייתה "פרודוקטיבית", וכי הוא הודה לו על תמיכתה הבלתי מעורערת של גרמניה בזכותה של ישראל להגנה עצמית: "בפגישתנו תיארתי שבעוד שאנו נלחמים בחזיתות שונות, מי שעומדת מאחורי הרבה ממעשי התוקפנות האלה היא איראן. לא רק שאיראן תומכת לחלוטין בג'יהאד האסלאמי בעזה ונותנת לו את כל המימון, היא גם נותנת נשקים לחמאס וגם לחיזבאללה. הם מספקים את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור בפעילותם".

מאס אמר לנתניהו, כי ביקורו נועד לבטא את הסולידריות המלאה של ארצו עם העם הישראלי. הוא הדגיש, כי גרמניה מגנה את ההתקפות של חמאס, שאחראי להסלמה, וכי לישראל יש הזכות להגן על עצמה.

בנוסף למאס, הגיעו היום לישראל גם שר החוץ של צ'כיה יאקוב קולהנק ושר החוץ של סלובקיה איוואן קורצ'וק. שלושת השרים שמעו סקירות ביטחוניות, וביקרו עם שר החוץ גבי אשכנזי בבניין בפתח תקווה שספג נזק כבד מפגיעה ישירה של רקטה.

מאס הביע את תדהמתו מההרס: "הגעתי כדי להפגין סולידריות ולתמוך בישראל בעקבות ירי הטילים מעזה", אמר. "לישראל הזכות להגן על עצמה. אין משא ומתן על ביטחון ישראל והתושבים היהודים כאן". עם זאת, הוא ציין כי ארצו עוקבת בדאגה אחרי המצב ההומניטרי בעזה ומודעת למאמצים שעושה ישראל להכניס סיוע הומניטרי לרצועה. הוא הוסיף, כי גרמניה תומכת במאמצים להגיע להפסקת אש: "שוחחתי על כך עם ארצות הברית, מצרים ומדינות נוספות, ואני מקווה שהמאמצים יישאו פרי".

אשכנזי ומאס בבניין ההרוס בפתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)אשכנזי ומאס בבניין ההרוס בפתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

השר אשכנזי אמר, כי חמאס הוא האחראי הישיר והיחיד לאלימות ולעימות: "הסבב הנוכחי אינו כמו סבבים קודמים. התקפת הטילים של חמאס על ישראל פרצה בעקבות ניסיון ברוטאלי של החמאס לחזק את מעמדו הפוליטי ולהשתלט על סדר היום הפלסטיני ועל הנהגת הרשות הפלסטינית. חמאס בחר לעשות זאת בהתקפות טרור וירי טילים ורקטות לעבר אזרחי ישראל בירושלים, בתל אביב ובדרום הארץ. הוא עושה זאת מתוך שטחים מאוכלסים, מחצרות הבתים ובתי הספר, בחסות האוכלוסייה שלו, תוך שהוא משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי".

"חמאס מבצע פשע מלחמה כפול", הצהיר שר החוץ. "הוא לא בוחל באמצעים ופוגע באוכלוסייה שלו תוך שהוא פוגע בקווי החשמל לרצועה, יורה על הצוותים הישראליים שמסכנים את חייהם בניסיון לתקן אותם, יורה על המעברים היבשתיים ועל שיירות הסיוע המגיעות מישראל לרצועה". הוא הדגיש, כי ישראל פועלת להגן על עצמה תוך שימוש בכוח מידתי והימנעות מלפגוע בבלתי מעורבים.

תגיות:איראןגרמניהשומר החומותהייקו מאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה