חדשות בארץ

חמאס ירה טיל נ"ט לעבר טיולית ריקה, חייל נפצע קל

טיל הנ"ט שנורה מצפון רצועת עזה פגע בטיולית חונה ריקה. לוחם צה"ל, ששהה בסמוך לטיולית, נפצע קל מפגיעת רסיס. צה"ל ממשיך בתקיפת יעדי טרור ברחבי הרצועה

תקיפות צה"ל ברצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפות צה"ל ברצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:34)

חמאס ירה הבוקר (חמישי) טיל נ"ט מצפון רצועת עזה לעבר טיולית ריקה שחנתה בשטח העוטף. מצה"ל נמסר, כי לוחם צה"ל שעמד בסמוך לטיולית נפצע באורח קל מפגיעת רסיס.

מוקדם יותר הבוקר, בסביבות השעה 09:30, חידשו הפלסטינים את ירי הרקטות לעבר ישראל, לאחר כשמונה שעות של שקט. אזעקות נשמעו באזור התעשייה הדרומי של אשקלון ובעוטף עזה, ואותרו נפילות בשטחים פתוחים. בחסדי שמיים, לא דווח על נפגעים. בעקבות המטחים הנמשכים לעבר העוטף, הנחה פיקוד העורף את התושבים המתגוררים במרחק של עד 4 ק"מ מגבול הרצועה לשהות בבתים, בסמוך למרחבים מוגנים. תושבי נתיב העשרה הונחו להישאר בתוך מרחבים מוגנים, עד להודעה חדשה.

במד"א עדכנו, כי מחצות ועד לשעה 11:05 טופלו שלושה פצועים, שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב מוגן. מתחילת מבצע "שומר החומות" טופלו 348 נפגעים על ידי החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם עשרה שנהרגו מפגיעות ישירות של רקטות, הדף ורסיסים ושניים שנפצעו באורח אנוש בדרך למרחב מוגן ונפטרו לאחר מכן מפצעיהם. 115 בני אדם נפצעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם שבעה קשה, 13 בינוני ו-95 קל. 221 אנשים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם אחד במצב קשה, חמישה במצב בינוני ו-215 במצב קל. בנוסף, 247 נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותי מד"א, חלקם נזקקו לפינוי לבית חולים להמשך טיפול.

צה"ל המשיך גם הבוקר בתקיפת יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. מטוס קרב תקף חמ"ל מבצעי של חמאס, ממנו ניהל הארגון בין היתר את הלחימה בסבב הנוכחי. זמן קצר קודם לכן תקפו מטוסי קרב מנהרת לחימה של חמאס בבית חאנון, וכן שתי עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות בג'באליה ששימשו בין השאר לירי רקטות לתל אביב בימים האחרונים.

תקיפת משגר רקטי בשאטי (צילום: דובר צה"ל)

מוקדם יותר תקף מטוס קרב משגר רקטי של חמאס, שמוקם על גג מבנה במחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה. עוד הותקף משגר רב-קני של ארגון הטרור, שמוקם בחאן יונס. מתיעוד התקיפה עולה, כי המשגר היה חמוש ברקטות שהתפוצצו לאחר תקיפתו וגרמו לפיצוצי משנה.

תקיפת המשגר הרב-קני (צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, חיל האוויר תקף שני מחסני אמל"ח שמוקמו בביתו של סגן האחראי החטיבתי של המערך האווירי של חמאס במחנות המרכז ובביתו של פעיל במערך האווירי של הארגון בחאן יונס.

במהלך הלילה, המשיך צה"ל בתקיפת פרויקט ה"מטרו" של חמאס – תשתית המנהרות התת-קרקעיות של ארגון הטרור, המהווה עבורו נכס אסטרטגי. מדובר צה"ל נמסר, כי במהלך היממה האחרונה תקפו מטוסי קרב עשרות יעדי טרור תת-קרקעיים, כחלק מהמבצע הנרחב לתקיפת ה"מטרו". במקביל, לאורך הלילה הותקפו יעדי טרור נוספים, ביניהם: תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ בגדוד צפון חאן יונס, עלי אבו זרקה; אתרים לייצור אמצעי לחימה; ומספר עמדות שיגור, על ותת-קרקעיות.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"לשומר החומותטיל נ"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה