חדשות בארץ

ביידן לנתניהו: מצפה להרגעה משמעותית עוד היום

בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי הוא מצפה להרגעה משמעותית, וזאת בדרך להפסקת אש. שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, ואמר לו כי "בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור"

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זו הפעם הרביעית מאז תחילת מבצע "שומר החומות". בהודעה שפרסם הבית הלבן על השיחה נמסר, כי ביידן אמר לנתניהו שהוא מצפה להרגעה משמעותית עוד היום, וזאת בדרך להפסקת אש. בהודעה צוין עוד, כי השניים "דנו בפירוט במצב האירועים בעזה, בהתקדמותה של ישראל בהפחתת היכולות של חמאס וגורמי טרור אחרים, ובמאמצים הדיפלומטיים הנמשכים של ממשלות באזור ושל ארצות הברית".

כזכור, לאחר השיחה הקודמת בין נתניהו וביידן – שהתקיימה אתמול – נמסר מהבית הלבן כי "הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש, ודן במעורבות של ארצות הברית עם מצרים ושותפות אחרות לקראת מטרה זו". זו הייתה הפעם הראשונה מאז תחילת סבב הלחימה, שהודעה רשמית של הבית הלבן ציינה כי ביידן העלה את סוגיית הפסקת האש.

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", בשיחה אתמול עם נתניהו נקט הנשיא האמריקני בטון תקיף יותר מאשר בהודעות לתקשורת. הוא הזהיר את ראש הממשלה, כי לא יוכל להדוף לאורך זמן את הלחצים המופעלים על הממשל מצד הקונגרס ומצד גורמים בקהילה הבינלאומית להביא לסיום המבצע הישראלי נגד ארגוני הטרור ברצועה.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "גנץ עדכן את מזכיר ההגנה אודות התפתחות המערכה בעזה, ואמר לו כי בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה. גנץ אמר למזכיר ההגנה כי בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור, והודה לו על הגיבוי האמריקאי שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל".

תגיות:ארצות הבריתג'ו ביידןשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה