חדשות בארץ

הקרב על הנשיאות: יצחק הרצוג מול מרים פרץ

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק הרצוג, וכלת פרס ישראל מרים פרץ אספו את מספר החתימות הנדרש בקרב חברי הכנסת והכריזו באופן רשמי על מועמדותם לתפקיד נשיא המדינה. הרצוג: "המחויבות לנצח ישראל היא נחלת אבותיי, מוקד חיי והמורשת לבניי". פרץ: "כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי"

הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:43)

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, השר וחבר הכנסת לשעבר יצחק הרצוג, הכריז בצהריים (רביעי) באופן רשמי על מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11, בבחירות שיתקיימו בכנסת ב-2 ביוני. כמה שעות לאחר מכן, הודיעה כלת פרס ישראל, מרים פרץ, על התמודדותה.

היום הוא המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד נשיא המדינה, ועל המועמדים להציג לפחות עשר חתימות של חברי כנסת התומכים במועמדותם. הרצוג, הנחשב בשלב זה למועמד המוביל, הצליח להשיג 27 חתימות של חברי כנסת – ממפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית, ימינה, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה, יש עתיד ומרצ. פרץ קיבלה את חתימתם של 11 חברי כנסת – מהליכוד, ש"ס, הציונות הדתית, ימינה וכחול לבן. חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, שביקש אף הוא להתמודד, הודיע על פרישתו מהמרוץ. הזמר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון, ופרופ' שמעון שטרית לא הצליחו עד עתה להשיג את מספר החתימות הנדרש.

בהודעה שהוציא לציבור כתב הרצוג: "זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה"ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה".

"אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו; לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר; לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה; לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות; לבצר את מעמדה הבין-לאומי של ישראל; להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה; לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו, ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה – מכל דת, מגדר, לאום או גיל – יחושו ויהיו שייכים ושווים".

''אין ספק שהמציאות מורכבת, וייתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים", הוסיף הרצוג, "אבל אנחנו יכולים – וחייבים – להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו, באהבה, אחווה, שלום ורעות בתוכנו".

''לכן, בחרדת קודש ובכובד ראש אני מודיע על כוונתי להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. מועמדותי תוצג היום בפני הכנסת העשרים וארבע, ואבקש את תמיכת חבריה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים".

"ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי לימדו אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו. המחויבות לנצח ישראל היא נחלת אבותיי, מוקד חיי והמורשת לבניי, ותפילה אחת: 'ברכנו השם, כולנו כאחד, יחד באור פניך'", חתם הרצוג את הודעתו.

הרצוג, בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז"ל ונכדו של הרב הראשי לישראל, הרב אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, שימש בתפקיד מזכיר הממשלה של אהוד ברק בין 2001-1999. הוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בין השנים 2018-2003, ועמד בראש המפלגה בין 2013 ו-2017. בשנת 2018 הוא מונה ליו"ר הסוכנות היהודית. בעקבות הגשת מועמדותו לנשיאות, הוא הודיע ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות.

 

פרץ: "זה הזמן לאחדות"

פרץ, הידועה כאשת חינוך וכמי ששכלה את שני בניה בעת שירותם בצה"ל, כתבה: "הימים הקשים שעוברים על כולנו הביאו אותי לקבל החלטה עליה חשבתי רבות בחודשים ובשבועות האחרונים – להתמודד על תפקיד נשיאת המדינה".

"לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי על תפקיד נשיאת מדינת ישראל. רצה הגורל וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי כשברקע קולות הטילים, וצה"ל יחד עם כוחות הביטחון האחרים פועלים להגנה על אזרחי המדינה".

"אך דווקא בעת הקשה הזו, כשהמדינה שלנו עומדת למבחן, זה הזמן לאחדות", הצהירה פרץ. "בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להיפגש עם החברה הישראלית על גווניה. במפגשים האלו שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי".

"כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם. בבית הנשיאה אפעל לחזק את המרקם החברתי המיוחד של כל אזרחי המדינה, כל אחד בייחודיות שלו. בית הנשיאה בראשותי יתמקד בהעצמה ועשיית הטוב, בית שיארח ויתארח, וייגע בכל אזרחי הארץ. בית הנשיאה שלי יהיה בית לסולידריות והקשבה, בית של העם, עבור העם ולטובתו".

"נכון, אינני פוליטיקאית. אני אשת חינוך ותיקה, אם לשישה ילדים ששירתו את המדינה. אני אוהבת את המדינה ושילמתי מחיר כבד מנשוא כדי להבטיח את שלומה ושלמותה. והיום אני מציבה את עצמי לבחירה, לייצג את כולכם כנשיאת המדינה האהובה והיקרה שלנו. הבחירה לנשיאות נתונה בידי 120 חברי הכנסת שלנו, וכולי תקווה שגם הם יתייצבו מאחוריי לנשיאות מאחדת שמגיעה מהעם, של העם ולמענו", סיכמה פרץ.

 

תגיות:נשיא המדינהיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה