חדשות בעולם

ארה"ב נגד ארדואן: "התבטאויות אנטישמיות"

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, נד פרייס, התייחס למתקפותיו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, על ישראל ועל הנשיא ג'ו ביידן, ואמר כי מדובר בהתבטאויות אנטישמיות: "קוראים לנשיא ארדואן ולמנהיגים טורקיים אחרים להימנע מהערות מסיתות העלולות להבעיר אלימות נוספת"

ארדואן (תמונה: שאטרסטוק)ארדואן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית גינתה הלילה (בין שלישי לרביעי) בחריפות את התבטאויותיו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאז תחילת מבצע "שומר החומות". בהודעה שהוציא דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, נאמר כי מדובר בהערות אנטישמיות הראויות לגינוי: "אנחנו קוראים לנשיא ארדואן ולמנהיגים טורקיים אחרים להימנע מהערות מסיתות העלולות להבעיר אלימות נוספת. אנו קוראים לטורקיה להצטרף לארצות הברית בפעולה לסיום הסכסוך".

מתחילת סבב הלחימה הנוכחי בעזה, תקף ארדואן את ישראל במספר הזדמנויות. בין היתר הוא כינה אותה "מדינת טרור", והוסיף: "זה בטבע שלהם. הם רוצחים. הם רצחו ילדים בני חמש או שש. רק מציצת הדם שלהם מספקת אותם".

בנאום שנשא אתמול תקף ארדואן את אוסטריה, בעקבות החלטתו בשבוע שעבר של הקנצלר סבסטיאן קורץ להניף את דגל ישראל על לשכתו לאות סולידריות עמה: "נראה שאוסטריה מנסה לגרום למוסלמים לשלם את המחיר על תפקידה בשואה".

ארדואן אף יצא בדבריו נגד נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, וזאת לאחר שמקורות בקונגרס אמרו כי הממשל האמריקני אישר בתחילת החודש עסקת נשק עם ישראל בסך 735 מיליון דולר, הכוללת מכירת נשק מונחה מדויק. "אתה כותב את ההיסטוריה עם דם על הידיים שלך, באירוע הזה שהינו מתקפה לא פרופורציונלית על עזה", תקף. "אתה מאלץ אותנו לומר את זה, אנחנו לא יכולים לשתוק עוד".

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית הדגיש בהודעת התגובה שלו, כי "לשפה אנטישמית אין מקום בשום מקום. ארצות הברית מחויבת עמוקות למאבק באנטישמיות על כל צורותיה. אנו מתייחסים ברצינות לאלימות שלעיתים קרובות מתלווה לאנטישמיות, ולשקרים המסוכנים העומדים בבסיסה. עלינו להתמודד תמיד עם שקרים באמצעות עובדות ולהגיב על פשעי שנאה".

תגיות:ארצות הבריתג'ו ביידןשומר החומותרג'פ טאיפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה