חדשות בארץ

מוחמד דף ניצל משני ניסיונות חיסול, צה"ל המשיך בתקיפת ה"מטרו" של חמאס

ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ניצל בימים האחרונים משני ניסיונות של צה"ל לחסלו. חיל האוויר המשיך בתקיפת רשת המנהרות התת-קרקעיות של חמאס

תקיפה ישראלית ברפיח, אתמול (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפה ישראלית ברפיח, אתמול (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

במהלך מבצע "שומר החומות", ניסה צה"ל לחסל פעמיים את מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. דף, ששרד בעבר מספר ניסיונות חיסול, הצליח ככל הנראה לחמוק גם הפעם. לצד חיסולם של למעלה מ-100 פעילי טרור, ביניהם בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, לפחות שבעה בכירים בחמאס שהיו על הכוונת הצליחו להינצל, חלקם נפצעו.

תקיפת פרויקט ה"מטרו" של חמאס (דובר צה"ל) 

צה"ל תקף הלילה בפעם החמישית את פרויקט ה"מטרו" – רשת המנהרות התת-קרקעיות שחפר חמאס ברצועת עזה, ונחשבת לנכס אסטרטגי עבורו. התקיפה התרכזה במרחב חאן יונס ורפיח שבדרום הרצועה. במשך כ-25 דקות, תקפו 52 מטוסי קרב כ-40 מטרות תת-קרקעיות בתוואי של כ-12 ק"מ, וזאת באמצעות כ-120 חימושים מדויקים.

פרויקט ה"מטרו" של חמאס, אילוסטרציה (דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר הבוקר בתדרוך לכתבים כי לאחר 30 שעות של תקיפות בשכונת רימאל בעזה, הושג "מיצוי מירבי" של המטרות באזור זה. הוא ציין, כי במהלך הלילה התמקדה פעילות צה"ל בחאן יונס ורפיח, מהן מתבצע עיקר הירי לבאר שבע וליישובי הדרום. המטרות שהותקפו כללו את מערכי הפיקוד והשליטה של חמאס, מטרות תת-קרקעיות, מוצבים צבאיים, מחסני אמל"ח, תשתיות טרור שמוקמו בבתי מפקדים, וכן משגרי רקטות רב-קניים שכוונו לירי לעבר ישראל.

בנוסף הותקפו יעדים נוספים של הג'יהאד האסלאמי, ביניהם: חמ"ל רקטי, דירה מבצעית המשמשת את המערך הרקטי של הארגון וחמ"ל שנעשה בו שימוש לירי רקטי בסבב הלחימה הנוכחי. זילברמן העריך, כי בתקיפות הלילה נהרגו כעשרה פעילי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי.

סמוך לחצות ולאחר מכן ירו הפלסטינים מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה. חלק מהרקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בחסדי שמיים, לא דווח על נפגעים. בחמאס אמרו, כי המטח לפני חצות כוון לעבר שישה בסיסים של חיל האוויר. בהמשך הלילה נשמעו אזעקות בעוטף עזה. על פי הנתונים שמסר צה"ל, מהשעה 19:00 אתמול זוהו כ-50 שיגורים לעבר ישראל, מתוכם כעשרה נפלו בשטח הרצועה.

תגיות:חמאסמוחמד דףרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה