חדשות בארץ

סער הגיש הצעת חוק לשלילת אזרחות או תושבות קבע ממחבלים, בליכוד יתמכו

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיש הצעת חוק לשלילת אזרחות או תושבות קבע למחבלים ופעילי טרור: "הצעת החוק תביא סוף לאבסורד". יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הודיע כי הליכוד יתמוך בחוק המוצע

התפרעויות בלוד בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)התפרעויות בלוד בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיש הבוקר (שלישי) הצעת חוק לשלילת אזרחות או תושבות קבע למחבלים ופעילי טרור. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הודיע כי הליכוד יתמוך בחוק המוצע.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי על פי המצב החוקי כיום, לשר הפנים אין סמכות לשלול מעמד של תושב קבע אלא רק בנסיבות חריגות ביותר, וללא כל התייחסות לפעילות חבלנית: "כך למעשה תושב קבע או אזרח שעשה פיגוע טרור או סייע למחבל בביצוע פיגוע – בעקיפין או במישרין – לא נשללת אזרחותו או תושבות הקבע שלו".

על פי החוק המוצע, "לשר הפנים תהיה הסמכות לבטל את אזרחותו הישראלית או לשלול את מעמד תושב הקבע של אדם שעסק בפעילות חבלנית או השתייך לארגון טרור. מטרת ההצעה להרתיע כל אדם )בפרט אזרח ישראלי או תושב קבע במדינה) מלהשתתף ו/או לסייע לכל ארגון טרוריסטי באשר הוא בביצוע פעולות חבלניות נגד מדינת ישראל או תושביה".

מטעמו של סער נמסר כי "הצעת החוק המוגשת היום תביא סוף לאבסורד, בכך שלשר הפנים תהיה הסמכות לשלול אזרחות ותושבות, ותסייע לשיקום ההרתעה המשילות ובטחון הפנים".

תגיות:גדעון סערטרורשלילת אזרחותמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה