חדשות בארץ

שיפור במצב החייל שעבר לינץ’ ביפו

צוות של שלושה נוירוכירורגים בכירים, שניהל את הניתוח המורכב שעבר החייל, הצליח לעצור את הדימום הנרחב בראשו. הפרות הסדר האלימות נמשכו גם הלילה, אם כי לדברי המשטרה נרשמה מגמת ירידה בכמות האירועים ובעוצמתם. בלוד עצרו לוחמי מג"ב 43 מתפרעים

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:36)

במצבו של החייל שעבר אמש (חמישי) לינץ' ביפו חל שיפור, כך נמסר הבוקר מבית החולים איכילוב. צוות של שלושה נוירוכירורגים בכירים הוזעק לנהל את הניתוח המורכב שעבר כתוצאה מפגיעת ראש קשה, והצליח לעצור את הדימום הנרחב. החייל חזר להכרה, ומצבו מוגדר כעת בינוני ויציב.

לחדר המיון בבית החולים איכילוב הגיע במהלך הלילה חייל נוסף, בן 19, שלא לבש מדים. הוא סיפר כי נחסם על ידי רכב כשיצא ממסעדה ביפו, והופל לרצפה על ידי ערבים שהתנפלו עליו במכות. מצבו מוגדר קל.

ההתפרעויות האלימות במוקדים שונים ברחבי הארץ נמשכו גם הלילה, אם כי במשטרה אמרו שנרשמה מגמת ירידה בכמות האירועים ובעוצמתם. בפעילות המשטרתית לטיפול בהפרות הסדר נפצעו חמישה שוטרים באורח קל.

למרות העוצר שהוטל על לוד זה הלילה השני ברציפות, נמשכו הפרות הסדר האלימות של ערבים בעיר. הם יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה, והציתו בתי כנסת ורכוש ציבורי. שני יהודים נפצעו מירי חי, ומצבם מוגדר בינוני. לוחמי מג"ב עצרו 43 מתפרעים.

בצמתי אום אל-פחם ומוסמוס שבוואדי ערה הפרו מתפרעים ערבים את הסדר, יידו אבנים ובקבוקי תבערה, הבעירו צמיגים ופגעו ברכוש ציבורי. שוטרים ולוחמי יס"מ פיזרו אותם תוך שימוש באמצעים, ועצרו 11 חשודים.

כוחות משטרה חילצו אמש בני משפחה, הורים ושלושה ילדים קטנים, שנקלעו בטעות לאום אל-פחם והותקפו על ידי תושבים מקומיים. בני המשפחה אותרו על ידי השוטרים במרפאה מקומית, במצבי פציעה שונים, לאחר שהצליחו להימלט ממקום התקיפה בסיוע אזרחים. אמבולנס פינה אותם בליווי המשטרה למרכז הרפואי העמק בעפולה. מצבם מוגדר קל. המשטרה עצרה חשוד בתקיפה, תושב המקום בן 19, והבוקר יתקיים דיון בבית משפט השלום בחיפה בבקשה להאריך את מעצרו.

ביפו נעצר רעול פנים, שיידה אבנים לעבר שוטרים וניידות משטרה. העצור, תושב העיר בן 19, יובא הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב לצורך הארכת מעצר.

בחיפה אירעו הפרות סדר, שכללו הצתת פחים וגרימת נזק לחנויות בעיר התחתית. אוטובוס שעבר בשכונת הדר נרגם באבנים על ידי פורעים. הנהג האיץ את מהירות הנסיעה, והצליח למלט את הנוסעים ואת עצמו מהזירה. נוסעת אחת נפצעה באורח קל.

תגיות:לודערביםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה