חדשות בארץ

הלילה: צה"ל תקף את ה"מטרו" של חמאס

התקיפה המסיבית, שנמשכה כ-40 דקות, כוונה נגד התשתית התת-קרקעית של חמאס המהווה נכס אסטרטגי עבור ארגון הטרור. בבית החולים שיבא נקבע מותה של אישה כבת 50, שנפצעה לפני מספר ימים באורח קשה בדרכה למרחב מוגן

ירי ארטילרי לעבר הרצועה, הלילה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)ירי ארטילרי לעבר הרצועה, הלילה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

160 מטוסי קרב תקפו הלילה (בין חמישי לשישי) כ-150 מטרות תשתית תת-קרקעיות של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, כך מסר הבוקר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן. במקביל לתקיפות האוויריות, כוחות חי"ר, ארטילריה ושיריון, שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה.

התקיפה האווירית המסיבית נוהלה על ידי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. היא החלה סמוך לחצות ונמשכה כ-40 דקות, במהלכן שוגרו כ-450 פצצות לעבר המטרות. "היעד של האש המסיבית היה פגיעה קשה בתת-קרקע – ה'מטרו' שנמצא מתחת לעיר עזה ולשכונותיה", אמר זילברמן. "מוקדם להגיד מה התוצאות, אבל יש פגיעה בקילומטרים רבים של מינהור באזורים שונים, המהווים נכס אסטרטגי של חמאס".

במהלך הלילה הותקפו גם יעדי אמל"ח ובורות שיגור, תוך התמקדות במחרטות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. "הצלחנו, ככל הנראה, לפגוע בבכיר במערך הנ"ט של הג'יהאד האסלאמי", ציין זילברמן. הבוקר יירטו לוחמי ההגנה האווירית מל"ט שחדר לשטח ישראל.

ארגוני הטרור המשיכו הלילה והבוקר לשגר מטחי רקטות לעבר ישראל, שכוונו בעיקר לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי העוטף. אישה בת 87 מעדה בביתה בעת שרצה למרחב מוגן. אנשי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה, בסופן נאלצו לקבוע את מותה. 12 בני אדם פונו לבית החולים ברזילי, ביניהם גבר בן 57 שנפצע מרסיסים בבטנו. הוא נותח, ומצבו מוגדר כעת בינוני. שאר הפצועים נחבלו באורח קל בדרכם למרחב מוגן או שסבלו מחרדה. בבית החולים שיבא נקבע הבוקר מותה של אישה כבת 50, שנפצעה במהלך השבוע באורח קשה בדרכה לממ"ד.

על פי נתוני צה"ל, מאתמול בשעה 19:00 ועד הבוקר בשעה 07:00 זוהו כ-190 שיגורים לשטח ישראל, מהם יורטו עשרות רקטות. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הלילה מסר מצולם, בו התייחס למבצע מול ארגוני הטרור ברצועה: ''אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס ומשאר ארגוני הטרור, אנחנו עושים זאת ונמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה, והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון למדינת ישראל".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"לשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה